Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fiziğin Tarihsel Gelişimi | FIZ3362 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fizik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fizik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Orhan İçelli |
Dersi Veren(ler) | Serap Güneş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Gelişmekte olan fiziğin kavramlarını tarih süreci içinde bir arada vermek, Fiziğin tarihsel süreç içindeki serüvenine toplu bir bakış açısı sağlamak, |
---|---|
Dersin İçeriği | Tarih sürecinde bilimsel düşüncenin temelleri, araçları ve yöntemleri; Fiziğin, Fen bilimleri tarihindeki yeri ve önemi, Fiziksel bakış; Erken dönem Fizik tarihine toplu bir bakış; Deneysel metotların oluşumu ve deneysel optiğin ortaya çıkışı; 17. Yüzyıl da Matematiksel Fiziğin etkin kullanımı: Gezegenler, çekim ve hareket ile ilgili yasalar; 17. Yüzyıl da güçlü deneysel dayanaklar; 18. Yüzyıl da güçlü deneysel dayanaklar; 19. Yüz yılda Fizik: Termodinamik, istatistik ve elektromanyetizmanın ortaya çıkması; 20. Yüzyılın başında çözülemeyen problemlere yeni bir bakış: Kuantum teorinin doğması; Tarihsel süreçte Kuantum Teorinin bazı önemli uygulamaları; Genel rölativite ve Kuantum Mekaniğinin biçimlenmesi; Kuantum Elektrodinamiğinin gelişimi, Tarih sürecinde temel parçacıkların keşfi; Hızlandırıcılar ve Çarpıştırıcıların tarihine toplu bakış; 21. Yüzyılın önemli Fizik olayları, Fizik nereye gidiyor; Bilim adamlarının Fen Bilimlerine katkıları ve sosyal etkileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler önemli fiziksel olayları kronolojik olarak öğrenir.
- Öğrencilerin hangi fiziksel olayın diğer bir olaya sebep teşkil ettiğini ya da çığır açtığını kavrar.
- Öğrenciler geçmişten gelen bilgi donanımı ile geleceğin nasıl şekillendiğini öğrenir
- Öğrencilerin son yılların önemli problemlerini görür ve Fiziğin nereye yöneldiğini kestirir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih sürecinde bilimsel düşüncenin temelleri, araçları ve yöntemleri | |
2 | Fiziğin, Fen bilimleri tarihindeki yeri ve önemi, Fiziksel bakış | |
3 | Erken dönem Fizik tarihine toplu bir bakış | |
4 | Deneysel metotların oluşumu ve deneysel optiğin ortaya çıkışı | |
5 | 17. Yüzyıl da Matematiksel Fiziğin etkin kullanımı: Gezegenler, çekim ve hareket ile ilgili yasalar | |
6 | 17. Yüzyıl da güçlü deneysel dayanaklar | |
7 | 18. Yüzyıl da güçlü deneysel dayanaklar | |
8 | Vize Haftası | |
9 | 19. Yüz yılda Fizik: Termodinamik, istatistik ve elektromanyetizmanın ortaya çıkması | |
10 | 20. Yüzyılın başında çözülemeyen problemlere yeni bir bakış: Kuantum teorinin doğması | |
11 | Tarihsel süreçte Kuantum Teorinin bazı önemli uygulamaları | |
12 | Genel rölativite ve Kuantum Mekaniğinin biçimlenmesi | |
13 | Kuantum Elektrodinamiğinin gelişimi, Tarih sürecinde temel parçacıkların keşfi | |
14 | Hızlandırıcılar ve Çarpıştırıcıların tarihine toplu bakış | |
15 | Yüzyılın önemli Fizik olayları, Fizik nereye gidiyor | |
16 | Final haftası |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 14 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|