Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Almanca Dil Becerilerine Giriş | MDB4011 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fizik Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Özel |
Dersi Veren(ler) | Ercan Muharrem Erkuş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı başlangıç düzeyinde (A1/1) Almanca dil bilgisi ve sözcük bilgisi vermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Almanca’nın başlangıç düzeyindeki gramer yapılarının öğretimi ve günlük hayatta kendini ifade etmek için kullanılan basit cümleler dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Kolay metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Basit cümleler ile mektup yazabilecek, kendini - başkalarını tanıtabilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Başlangıç düzeyindeki günlük konuşmaları dinleyebilecek ve anlayabilecek; kendini ve başkalarını basit cümlelerle tanıtabilecek ve ifade edebilecek,
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin başlangıç seviyesindeki sözcükleri tanıyabilecek ve kullanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | * Kendini tanıtmak * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
2 | 1. Ünite: Ben ve sen ( Ich und du) * Tanışma * Sen mi Siz mi? * Alfabe Gramer: * Fiiller (çekim) Telafuz: * Cümle vurgu çalışmaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 6-11 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
3 | 1. Ünite: Ben ve sen ( Ich und du) * Sayılar (1den 100e kadar) * Sınıf içi diyalog oluşturma Gramer: * Soru yapılarını oluşturma Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.78 - 83) 2. Ünite: Almanca kursunda ( Im Deutschkurs) * Kurs diyalogları * Sınıfta bulunan eşyalar, gereçler Gramer: * Artikel * Olumsuzluk yapısı “kein” * Kişi zamirleri * “Olmak” fiili Telafuz: * Kelimelerdeki v | * 12-19 sayfalarının hazırlığının yapılması * Sınıfta bulunan eşyaların hedef dildeki anlamlarını bulmak ve liste oluşturmak * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
4 | 2. Ünite: Almanca kursunda ( Im Deutschkurs) * Soru – Cevap yapıları * Kelime kartlarının oluşturulması Gramer: * Fiil çekimleri * Soru cümleleri Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.84 - 89) Ödev | * 20-26 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
5 | 3. Ünite: Bu benim ( Das bin ich) * Kişisel bilgiler * Seyahat hazırlıkları * Meslekler * Nerede olduğunu söyleyebilmek * Anket: Kursta konuşulan diller Gramer: * Fiiller (i-hali) – brauchen / haben * Sıfatlar * Olumsuzluk yapısı “nicht” * Geçmiş zamandaki “sein” (olmak) fiilinin kullanımı Telafuz: * Uzun / kısa okunan harfler Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 27-31 sayfalarının hazırlığının yapılması * Bir kişi hakkında doküman getirmek * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
6 | 3. Ünite: Bu benim ( Das bin ich) * Nerede olduğunu söyleyebilmek * Anket: Kursta konuşulan diller Gramer: * Olumsuzluk yapısı “nicht” * Geçmiş zamandaki “sein” (olmak) fiilinin kullanımı Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.90 - 95) 4. Ünite: Pazar alanında ( Auf dem Markt) * Alışveriş yapmak * Fiyatlar * Sayılar (100 - …) Gramer: * Kelimelerin çoğul yapıları Telafuz: * ö/ | * 32-39 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Bit pazarında neler var, neler satılır, ilgili sözcükleri bulmak ve liste oluşturmak |
7 | 4. Ünite: Pazar alanında ( Auf dem Markt) * İstatistik * Komşuya bir şey sormak * Salata partisi Gramer: * i- hali ile kişi zamirlerinin kullanılması Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.96 – 101) Ödev 5. Ünite: Ailem ve ben ( Meine Familie und ich) * Aile fotoğrafları * Çocuğum hasta Gramer: * İyelik zamirleri * “mögen” fiili Telafuz: * “ei” harflerinin kelime içerisindek | * 40 – 49 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Aile fotoğrafının getirilmesi ve ilgili sözcüklerin bulunması |
8 | 5. Ünite: Ailem ve ben ( Meine Familie und ich) * Devamsızlık kağıdı yazmak * Tiyatro: Evlilik Gramer: * Modal fiiller Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.102 - 107) | * 50-56 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
9 | 1. VİZE | |
10 | 6. Ünite: Sene içerisindeki zaman kavramları (Viel Zeit im Jahr) * Mevsimler ve aylar * Hava durumu Gramer: * Hava durumunu anlatan kelimeler * “es” kelimesinin kullanımı * Di’li geçmiş zaman Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 57-60 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Mevsimler ile ilgili sözcüklerin araştırılıp bulunması, mevsimler ile ilgili fotoğrafların getirilmesi |
11 | 6. Ünite: Sene içerisindeki zaman kavramları (Viel Zeit im Jahr) * Saatler * Hava tahminleri Gramer: * Zaman zarfları * Edatlar: im/um Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.108 -113) | * 61-66 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
12 | 7. Ünite: Erken vakitten geç vakite kadar ( Von früh bis spät) * Bir gün nasıl geçiyor * Tarih ifadeleri ve çalışma saatleri Gramer: * Ayrılabilen fiiller * Zaman zarfları Telafuz: * “h” harfinin kelime içerisindeki telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 67- 71 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Bir günün nasıl geçtiğini listeye not etmek |
13 | 7. Ünite: Erken vakitten geç vakite kadar ( Von früh bis spät) * Hafta sonu için program yapma Gramer: * Edatlar: am / von … bis Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.114-119) | * 72 -76 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Ev ilanı hazırlamak |
14 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
15 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
16 | FINAL |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|