Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Araştırması Teknikleri | ISL5304 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Pazarlama alanında sürdürülmekte olan araştırma teknik ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve pazarlama araştırması alanındaki bilgi eksikliklerinin giderilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel Kavramlar/Pazarlama Kararları/Risk ve Belirsizlik Halinde Karar Alma/Bayes Analizleri/Hipotez Testleri/Örnekleme/ Pazarlama Araştırma Süreci/Korelasyon Analizi/Çok Boyutlu Ölçekleme/Ayırma/ Kümeleme ve Faktör Analizleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Pazarlamada problem tanımlaması keşfedilir.
- Pazarlama araştırması süreci incelenir.
- Nitel araştırma yöntemleri araştırılır.
- Nicel araştırma yöntemleri uygulanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Bilgi Sistemi | Hair - Bush - Ortinau 1-23 |
2 | Pazarlama Araştırması Sistemi,Pazarlama Araştırmasının Yapılış Nedenleri | Hair - Bush - Ortinau 26-40 |
3 | Pazarlama Araştırmasının Aşamaları | Hair - Bush - Ortinau 40-52 |
4 | Pazarlama Probleminin ve Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi,Araştırma Planının Geliştirilmesi | Hair - Bush - Ortinau 56-89 |
5 | Veri Kaynaklarının Belirlenmesi,Birincil ve İkincil Veri Kaynakları,On-line Veri Kaynakları | Hair - Bush - Ortinau 94-120 |
6 | Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Veri Madenciliği | Hair - Bush - Ortinau 124-138 |
7 | Örnekleme Planı ve Örnekleme Süreci,Tesadüfi ve Tesadüfi Olmayan Örnekleme Yöntemleri | Hair - Bush - Ortinau 330-350 |
8 | Vize | Ders kitapları ve güncel uygulamadan örnekler |
9 | Örnekleme Hataları,Tesadüfi Örnekleme Yöntemlerinde Örnek Büyüklüğünün Saptanması | Hair - Bush - Ortinau 350-372 |
10 | Veri Toplama Yöntemleri ve Araştırma Kaynakları,Gözlem Metodu,Odak Grup Görüşmeleri | Hair - Bush - Ortinau 208-244 |
11 | Anket Yöntemi,Anket Formunda Bulunması Gereken Özellikler,Anket Uygulama Yöntemleri | Hair - Bush - Ortinau 252-284 |
12 | Deney Yöntemi | Hair - Bush - Ortinau 288-326 |
13 | Araştırma Araçları,Soru Formları,Açık ve Kapalı Uçlu Sorular ve Çeşitleri,Pazarlama Araştırmasında Kullanılan Mekanik Araçları | Hair - Bush - Ortinau 374-408 |
14 | Elde Edilen Verilerin İşlenmesinde Kullanılan Teknikler,Regresyon Analizi,Ayırma Analizi,Faktör Analizi,Kümeleme Analizi,Çok Boyutlu Ölçekleme,Pazarlama Araştırmasında Kullanılan Modeller | Hair - Bush - Ortinau 526-608 |
15 | Pazarlama Karar Destek Sistemi | Hair - Bush - Ortinau 178-208 |
16 | Final | Ders kitapları ve güncel uygulamadan örnekler |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|