| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Oryantalizm ve Türk Sanatı | SAN5306 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seza SİNANLAR USLU |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Burak Boyraz |
| Dersin Amacı | Tarihsel olarak oryantalizmin gelişimi ve sanatsal boyutu ve Türk Sanatına ve sanatçısına yansımalarının tanıtılması |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 19. Yüzyildan 20.yy’a değin Oryantalist algının gelişimi, Türk imajı ve Türk Sanatı üzerindeki etkilerinin yanısıra farklı coğrafyalarda farklı oryantalist sanatçıların etkileri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sanatsal ve felsefi olarak oryantalizmi değerlendirebilecekler.
- Oryantalist sanatçıları tanıyacaklar.
- Oryantalist bakış açısından Türk ve Osmanlı sanatını yorumlayabilecekler.
- Oryantalizm algısı ve oryantalist beğeniye dair fikir edinecekler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantalizm kavramı, Edward Said’in Şarkiyatçılığı ve diğer tartışmalar | İlgili kaynaklar |
| 2 | Oryantalizmin kapsadığı alanlar ve doğu coğrafyasına geneline bakış | İlgili kaynaklar |
| 3 | Turquerie ve oryantalizm ilişkisi | İlgili kaynaklar |
| 4 | Oryantalizmin resim sanatına odaklanması, ilk örnekler: Farklı Doğu algıları: Fransız oryantalistler | İlgili kaynaklar |
| 5 | Oryantalizmin resim sanatına odaklanması, ilk örnekler: Farklı Doğu algıları: İngiliz oryantalistler | İlgili kaynaklar |
| 6 | Oryantalizmin resim sanatına odaklanması, ilk örnekler: Farklı Doğu algıları: İtalyan oryantalistler | İlgili kaynaklar |
| 7 | Vize - Öğrenci ödev konularının belirlenmesi | İlgili kaynaklar |
| 8 | Seyahatnamelerin incelenmesi, edebiyat ve resim ilişkisine bakış | İlgili kaynaklar |
| 9 | Seyahatnamelerin incelenmesi, edebiyat ve resim ilişkisine bakış | İlgili kaynaklar |
| 10 | Oryantalistler İstanbul’da | İlgili kaynaklar |
| 11 | Oryantalistler Anadolu’da | İlgili kaynaklar |
| 12 | Batılılaşma sürecinde oryantalist etki | İlgili kaynaklar |
| 13 | Osmanlı ressamları ve oryantalizm | İlgili kaynaklar |
| 14 | Oryantalist koleksiyonların incelenmesi | İlgili kaynaklar |
| 15 | Günümüz oryantalist resim beğenisi üzerine düşünceler, Popüler oryantalist yapıtlar ve müzayede satışları | İlgili kaynaklar |
| 16 | Değerlendirme | İlgili kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | 1 | 10 |
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 4 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 60 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|