Dersin Amacı | 20. yüzyıldan günümüze sanattaki yeni eğilimleri görsel sanatlar ve performans sanatları bağlamında incelemek |
Dersin İçeriği | Marcel Duchamp ile başlayan, sanat nesnesinin ne olduğuna ilişkin tartışmalar, sanat nesnesi ile bağlam (mekan) arasındaki ilişkinin zorunlu bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Bağlam değişikliği bir nesneye sanat yapıtı olma özelliğini katar ya da katmaz. Bu anlamda bağlamın (içinde bulunulan mekanın) bağlayıcı / belirleyici bir rolü vardır.
Marcel Duchamp günlük kullanım eşyalarını bulundukları ya da bulunmaları beklenen bağlamlardan alarak, daha önce tanımlanmış, içinde sanat nesnesi barındırabilme değeri atfedilmiş, konvansiyonel mekanlara (müze ya da sanat galerisi) taşıyarak bu nesnelere sanat yapıtı olma özelliğini katmıştır.
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Cabanne, Pıerre, Dialogues with Marcel Duchamp, (Trans by: Ron Padgett), Da Capo Press, London, 1979.
- Stangos, Nikos, Concepts of Modern Art, Thames and Hudson, London, 1993.
- Smith, Edward Lucie, Art Today, Phaidon Press Ltd., London, 1995
- Foster, Hal.,(Ed),The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodern Culture, Bay Press, Seattle, 1991
- Erzen-Necdet, Jale., “Post-Modernizm Sonrası Sanat”, Çağdaş Düşünce ve Sanat, Yayına Hazırlayanlar: İpek Aksüğür Duben-Deniz Şengel, Plastik Sanatlar Yayın Dizisi, İstanbul, 1991, ss:11-26
- Waldman, D., 1992. Collage, Assemblage and the Found Object,
Harry N. Abrahams Inc. Publishers, New York.
|