| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Koleksiyonlar ve Sergileme | SAN5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Müzecilik Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Burak Boyraz |
| Dersin Amacı | Müzelerin koleksiyonlarını yorumlama ve sergilenmesi hakkında temel bilginin araştırılması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Koleksiyon tanımı ve sergileme işlevi, sergi geliştirme, koleksiyonların yorumlanması, sergi tasarımı, sergi yönetimi, metinlerin yazılması, sergileme teknolojileri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yorumlama, sergileme teknikleri bilgisi ve tasarım yönetimi becerisine sahip olacaktır.
- Planlama, kavramsallaştırma ve işlevlendirme açılarından sergi geliştirebilecektir.
- Sergiyi yönetebilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Koleksiyonların tanımlanması ve müzelerin sergileme işlevi | NA |
| 2 | Sergi Geliştirme: Planlama, kavramsallaştırma, işlevlendirme | NA |
| 3 | Sergilerin eğitim rolü: Hedeflenen ziyaretçi, ziyaretçi araştırmaları, müzede öğrenme | NA |
| 4 | Sergileme türleri | NA |
| 5 | Koleksiyonların yorumlanması | NA |
| 6 | Sergi tasarımı: Sergilemede temel unsurlar | NA |
| 7 | Sergi tasarımı: Davranışsal eğilimler | NA |
| 8 | Sergi yönetimi: Personel planlaması | NA |
| 9 | Sergi yönetimi: Zamanlama | NA |
| 10 | Sergi yönetimi: Serginin pazarlanması, halkla ilişkiler | NA |
| 11 | Metinlerin yazılması: Anlatım | NA |
| 12 | Metinlerin yazılması: Etiketler, panolar, kılavuzlar | NA |
| 13 | Sergileme teknolojileri | NA |
| 14 | Sergileme teknolojileri | NA |
| 15 | Proje: Sergi düzenlemesi | NA |
| 16 | Proje: Sergi düzenlemesi | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 21 | 7 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|