| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Multimedya Tasarımında İşlevsellik ve ISO Standartları | SAN5213 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD İnteraktif Medya Tasarımı Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tarık Emre YILDIRIM |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Orton AKINCI |
| Dersin Amacı | Ders etkileşimli ortam tasarımı mecrasında yer alan çoklu ortamların ergonomi ve deneyim kriterleri üzerinden değerlendirilmesi, incelenmesi ile ilgili teorik altlığı oluşturmayı hedefler. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Teknolojik değişimler ve farklı tasarım gereksinimleri / İnsan bilgisayar etkileşimi'nin (HCI) önemi ve gelişimi / Üretilebilirlik / İki boyutlu ekranda algılamanın önemi / 2B’un ötesinde etkileşim ve işlevsellik / Benzeşiklerin yapısı ve kurgusu / Fikir projesi hazırlamak / Prototip hazırlamak / Kullanışlılık çalışmaları için modeller / Deneklerin seçimi / Değerlendirme yönteminin seçimi / Anket yöntemleri / Denek gözleme yöntemleri / Verilerin toplanması ve analizi / Test sonuçlarını yorumlamak ve öneri geliştirmek / ISO 1400 standartlarına adaptasyon |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Etkileşimli ortam tasarımında işlevsellik ölçüm yöntemlerini kullanabilecektir.
- Ergonomi ve verimlilik ölçüm temellerini kavrayabilecektir.
- Araştırma yapabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknolojik değişimler ve Farklı Tasarım Gereksinimleri | NA |
| 2 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi'nin (HCI) Önemi, Amacı ve gelişimi | NA |
| 3 | Üretilebilirlik. İki Boyutlu Ekranda Algılamanın önemi | NA |
| 4 | Benzeşiklerin Yapısı ve Kurgusu | NA |
| 5 | Fikir Projesi ve Sahne Taslakları Hazırlamak | NA |
| 6 | Test için Protatip Hazırlamak | NA |
| 7 | Kullanışlılık Testlerinde Modeller | NA |
| 8 | Deneklerin Seçimi | NA |
| 9 | Test Ortamının Seçimi | NA |
| 10 | Anket Yöntemleri | NA |
| 11 | Denek Gözleme Yöntemleri | NA |
| 12 | Verilerin Toplanması ve Analizi | NA |
| 13 | Test sonuçlarını yorumlamak ve öneri geliştirmek | NA |
| 14 | ISO 1400 Standartlarına adaptasyon | NA |
| 15 | ISO 1400 Standartlarına adaptasyon | NA |
| 16 | ISO 1400 Standartlarına adaptasyon | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|