Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Aile ve Toplumda Sağlıklı İnsan İlişkileri | EGT5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Davut HOTAMAN |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Günümüz dünyasında sanal ve teknik düzeye indirgenen iletişim olgusunun aile, kurum ve toplumsal boyutları hakkında genç bireyleri bilgilendirmek, Ailede iyi ilişkiler kurmanın aile ve toplum için önemini anlama ve geliştirme, örnek olayları irdelemek ve bireyin temel iletişim süreçlerine olumlu yaklaşımını sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | İnsan, Birey, Aile, Kurum ve Toplum Nedir? Arkadaşlık, Evlilik ve Evliliğe Giden Yol, Ailede, Kurumlarda ve Tolumda İnsan İlişkileri, İnsanın iletişim yönü, Sevgi ve İnsan. Toplumsal Yaşam ve Gerekleri, Aile Yaşamı ve Gerekleri, İş Yaşamı ve Gerekleri, Kişiler Arası İletişim ve Çatışma, Çatışma Çözümlemeleri, Örnek Olaylar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Sağlıklı İnsan İlişkilerini bilir.
- Öğrenci toplumsal ve bireysel yetkinlik alanında bağımsız ve kritik düşünme yeteneğini kazanır.
- Öğrenci toplumsal yapı ve dinamikleri besleyen yapıları tanımlar.
- Öğrenci aile ve toplumda karşılaştığı problemlere ilişkin yeni çözüm yollarını bilir.
- Öğrenci toplumsal yaşam ve gerekleri edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenci aile yaşamı ve gerekleri alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenci iş yaşamı ve gerekleri edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenci aile ve toplumda sağlıklı insan ilişkileri konusunda akademik kaynakları etkin bir şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı kaynakları periyodik litaretürü takip eder.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan, Birey, Aile, Kurum ve Toplum Nedir | |
2 | İnsan İlişkilerini düzenleyen kavram ve ilkeler | |
3 | İnsan İlişkilerinde İletişim | |
4 | Arkadaşlık ve Evlilik | |
5 | Evliliğe Giden Yol | |
6 | Ana-Baba olmaya hazırlık | |
7 | Ailede İnsan İlişkileri | |
8 | Kurumlarda İlişkiler | |
9 | Ast-üst ilişkileri ve iş arkadaşlıkları. | |
10 | Sevgi ve İnsan | |
11 | Toplumsal Yaşam ve Gerekleri | |
12 | Kişiler Arası İletişim ve Çatışma | |
13 | Çatışma Çözümlemeleri, Örnek Olaylar | |
14 | Emeklilik Dönemi | |
15 | Yaşlılık Dönemi | |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 25 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|