Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim Programlarının İncelenmesi | EGT6110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hakan KARATAŞ |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemlerinin ilişkisini kurmak; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını öğrenmek; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılmasını yapmak; Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasını sağlamak amaçlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanması; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarının karşılaştırılması; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması; Türkiye için ideal eğitim politikalarının ve idari yapılanmasının oluşturulması; Türkiye için ideal eğitim sisteminin oluşturulması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Farklı çağlardaki siyasal düşünceler ve siyasal yönetimlerin eğitim sistemleri üzerindeki etkisini kavrar.
- Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesini açıklar.
- Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını analiz eder.
- Farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek ve karşılaştırmasını yapar.
- Farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının benzerliklerini ve farklılıklarını açıklar.
- Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasına yönelik önerilerde bulunur.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Farklı ülkelerin milli eğitim politikalarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Farklı ülkelerin milli eğitim idari yapılanmalarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Vize Sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim sistemleri ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Farklı ülkelerin ilköğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Farklı ülkelerin ortaöğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Farklı ülkelerin yükseköğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Farklı ülkelerin mesleki eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Farklı ülkelerin yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Türkiye için ideal eğitim politikalarının ve idari yapılanmasının oluşturulması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Türkiye için ideal eğitim sisteminin oluşturulması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | |
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|