| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde Metot Tartışmaları | ITB5100 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Çağdaş sosyal bilimcilerin metot konusundaki yeni yaklaşımlarını açıklamak ve bunlarla ilgili tartışmaları temellendirmeye çalışmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde yeni metot arayışları ve yansımaları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sosyal bilimlerde metodolojinin özel önemini ve anlamını kavrar
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir
- Öğrenciler teori ve pratik arasında köprü kurarak soyut teorik kavramlarla pratik analiz araçlarını bağdaştırabilmeyi öğrenir
- Öğrenciler yükseklisans seviyesinde akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş sosyal bilim yaklaşımlarının genel tanıtımı | Ders kitabı |
| 2 | Sosyal bilimlerde disiplinlerarası metot ilişkileri | Ders kitabı |
| 3 | Sosyal bilimlerde felsefi metotlar | Ders kitabı |
| 4 | Yorumcu metot anlayışı | Ders kitabı |
| 5 | Varoluşçu metot anlayışı | Ders kitabı |
| 6 | Rölativist yaklaşımlar | Ders kitabı |
| 7 | Arasınav | Ders kitabı |
| 8 | Sosyal bilimlerde paradigma analizleri | Ders kitabı |
| 9 | Metotta objektiflik problemi | Ders kitabı |
| 10 | Radikal metot önerileri | Ders kitabı |
| 11 | Çok kültürlü toplum biçimlerinin metot tartışmalarına etkisi | Ders kitabı |
| 12 | Küreselleşme hareketleri ve metot değişimleri | Ders kitabı |
| 13 | Dönem ödevi sunumları ve değerlendirmeleri | Ders kitabı |
| 14 | Metot tartışmalarının geleceği | Ders kitabı |
| 15 | Konunun genel değerlendirmesi | Ders kitabı |
| 16 | Dönem sonu sınavı | Ders kitabı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 30 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 36 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 28 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|