| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yöneylem Araştırması | BIL2192 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Selçuk ALP |
| Dersi Veren(ler) | Kamelya Kavaklı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste verilen bir modelin matematiksel olarak ifade edilmesi ve çözümünün hangi yönteme göre yapılabileceğinin belirlenmesinin yanı sıra doğrudan ya da bilgisayar programları kullanarak çözülebilme yeteneği kazanmaları sağlanacaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Matematiksel modelleri, doğrusal programlama modelleri, şebeke modelleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Verilen problemin matematiksel modelini ortaya koyabilir
- Matematiksel modelleri uygun yöntem kullanarak çözebilir
- Matematiksel modelleri bilgisayar ortamında çözebilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modellemeye Giriş | |
| 2 | Doğrusal Programlama Modeli | |
| 3 | Doğrusal Programlama Modeli Çözüm Yöntemleri (Grafik, Cebirsel, Simpleks vb.) | |
| 4 | Doğrusal Programlama Modelinde Dualite ve Duyarlılık Analizleri | |
| 5 | Ulaştırma Modelleri ve Çözüm Yöntemleri | |
| 6 | Ulaştırma Problemlerinde Duyarlılık Analizi | |
| 7 | Atama Modelleri ve Çözüm Yöntemleri | |
| 8 | Şebeke Modellerine Giriş | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Şebeke Modelleri (CPM) | |
| 11 | Şebeke Modelleri (PERT) | |
| 12 | Çok Kriterli Karar Verme Problemlerinin Çözüm Yöntemleri | |
| 13 | Çok Kriterli Karar Verme Problemlerinin Çözüm Yöntemleri | |
| 14 | Çok Amaçlı Programlama Problemlerinin Çözüm Yöntemleri | |
| 15 | Çok Amaçlı Programlama Problemlerinin Çözüm Yöntemleri | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|