Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Visual Studio Uygulamaları | BIL2151 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kamelya Kavaklı |
Dersi Veren(ler) | Kamelya Kavaklı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin Visual Basic kullanabilmelerini ve Visual Studio uygulamalarını yapabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Visual Basic programlama yapısını tanıma. Visual Studio uygulaması yapma. Kontrol ve döngü komutlarını kavrama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Visual Basic kullanabilme
- Kontrol ve döngü komutlarını kavrayabilme ve program akışını istenilen şekilde yönlendirmesini sağlayabilme
- Prosedür ve fonksiyon alt programları ile standart fonksiyonları kavrayabilme
- Yapısal programlar hazırlayabilme.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Visual Basic programlama yapısı,Visual Basic editöründe yer alan menüler | |
2 | Visual Basic ana formu, Programcı formu, ToolBox (Araç Kutusu), Properties (Özellikler) penceresi, Project penceresi, Kod penceresi özellikleri | |
3 | Visual Basic’te kullanılan veri tipleri | |
4 | Sabit ve değişken türleri, Aritmetik ve mantıksal işlemleri yapmak için kullanılan operatörler | |
5 | Kontrol (select-case, if-then-else,choose, switch) deyimleri kullanmak, Döngü (for, Do-loop, While-wend) deyimleri | |
6 | Alt program mantığı, Prosedür tanımını, parametrelerini ve kullanımı, Fonksiyon tanımını, parametrelerinin ve kullanımı | |
7 | Program içerinde standart fonksiyonları (giriş-çıkış, matematik, zaman, karakter, grafik) kullanmak | |
8 | Dizi mantığı, Tek boyutlu dizi yapısını bilir ve program içerisinde kullanımı. Çok boyutlu dizi yapısı ve program içerisinde kullanımı | |
9 | 1. Arasınav | |
10 | Dizi mantığı, Tek boyutlu dizi yapısını bilir ve program içerisinde kullanımı, Çok boyutlu dizi yapısı ve program içerisinde kullanımı | |
11 | Formlar, formlara ait özellikler, olayları ve metotlar, SDI ve MDI formlar arasındaki farklar, ve bu formları oluşturmak | |
12 | ToolBox (araç kutusu)’da yer alan kontrol nesnelerini, özelikleri ve olayları | |
13 | Bir form üzerinde ToolBox (araç kutusu)’da yer alan kontrol nesnelerini kullanarak istenen form görünümünü elde etmek | |
14 | Sıralı erişimli bir dosyayı oluşturmak ve kullanmak için gerekli komutlar. Rastgele erişimli bir dosyayı oluşturmak ve kullanmak için gerekli komutlar. | |
15 | Dosya kontrol fonksiyonlarını (EOF, LOF, SEEK vb.) Stok kontrolü, rezervasyon takip işlemleri, öğrenci kayıt işlemleri gibi projeleri hazırlamak | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|