Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Oyunları Tasarımı ve Uygulama | BIL2181 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kamelya Kavaklı |
Dersi Veren(ler) | Kamelya Kavaklı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere oyun teknolojisindeki hızlı gelişimi anlamalarını sağlayacak aynı zamanda oyun tasarlama ve uygulama becerisi kazandıracaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar Oyunları ve Endüstrisini tanıma ve gelişimini anlama. Oyun çeşitlerini öğrenme. Oyunlar için gerekli farklı donanım ihtiyaçlarını öğrenme. Oyun tasarlama ve uygulama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Günümüzdeki oyun endüstrisi ve gelişimini anlamak
- Oyun geliştirme işlemini anlamak
- Oyun için gerekli farklı donanım ihtiyaçlarını öğrenmek
- Oyun tasarlamak ve uygulamak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunların Tanıtımı, Bilgisayar Oyunları Endüstrisi, İnternet Oyun Kaynakları | |
2 | Oyunların Tarihi, Özellikleri ve Modelleri, Oyun Analizi, Oyun Çeşitleri, Klasik Oyunlar, Eyleme Dayalı Oyunlar | |
3 | Bulmaca Oyunları, Beceri Oyunları, Oyunu Parçalarına Ayırma | |
4 | Oyun Tasarlama İşlemi Safhaları, Tasarım Elemanları Öğeleri | |
5 | Aksiyon Oyunları, Bir Oyun Oluşturma, Sentezleme | |
6 | Oyun Tasarım Kuralları, Bir Oyun Anatomisi, Oyun Tasarımı ve Uygulama | |
7 | Tasarım Elemanlarının Analizi ve Sentezi, Etkileşimli Oyunu Kareleme (Ekrana Aktarma) | |
8 | Strateji Oyunları, Oyun Öyküleme, Kriter Değerlendirme | |
9 | 1. Arasınav | |
10 | Oyun Teknolojisi, I/O (Girdi/Çıktı) Cihazları, Macera Oyunları Giriş/Çıkış Yapısı, İnsan-Makine İlişkisi, Simülasyon Oyunları, RPG Oyunları | |
11 | Tasarım Arayüzü ve Grafik Kullanım, Oyun Mühendisliği, Oyunların Tasarlanması | |
12 | Genetik Algoritmalar ve Uygulamalar, Oyun Yapısı | |
13 | Tasarım Dokümantasyonu, Tasarım Değerlendirme ve Oyun Dengesi | |
14 | Eğitim Oyunları | |
15 | Yapay Yaşam ve Oyun Yapısı, Oyun Önerisi, Kriter Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 6 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 4 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|