| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tahıl ve Ürünleri Teknolojisi | GDM4021 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Muhammet Arıcı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Unların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özellikleri ile fırın ürünleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi sağlamak, ekmek ve diğer unlu mamullerin işlem proseslerini, teknolojisini ve temel prensiplerini öğretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders, tahılın bileşimi, hamurun reolojisi, hamurun fermentasyon, oksidasyon ve redüksiyon olayları, hamur işleme metotları, ekmek hata ve hastalıkları hakkında bilgi verir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ekmek, temel ve yardımcı katkı maddelerinin özelliklerini, fonksiyonlarını, ürün kalitesi üzerine etkilerini ve aralarındaki ilişkileri bilir.
- Öğrenciler fırın ürünleri işlem prosesindeki ekipmanların çalıştırılması, kullanımı bilir.
- Öğrenciler değişik ekmek üretim yöntemleri arasındaki farklılıkları bilir.
- Öğrenciler un, ekmek, bulgur, makarna vs. analiz sonuçlarını yorumlamasını bilir.
- Öğrenciler ekmeğin muhafaza koşulları ile bozulma arasındaki ilişkiyi bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tahılların önemi ve tane yapıları | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Tahılların depolanması | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Tahılların depolanması | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Buğday kalite takdiri ve standardizasyon | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Un değirmenciliği | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Un değirmenciliği | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Un değirmenciliği | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Arasınav | İlgili Kaynaklar |
| 9 | Ekmek Yapımı | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Ekmek Yapımı | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Ekmek Yapımı | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Sert buğday ürünleri | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Yumuşak buğday ürünleri | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Kahvaltılık tahıllar | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Kalite analizlerinin değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|