Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tahıl ve Ürünleri Teknolojisi | GDM4021 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Muhammet Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Unların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özellikleri ile fırın ürünleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi sağlamak, ekmek ve diğer unlu mamullerin işlem proseslerini, teknolojisini ve temel prensiplerini öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, tahılın bileşimi, hamurun reolojisi, hamurun fermentasyon, oksidasyon ve redüksiyon olayları, hamur işleme metotları, ekmek hata ve hastalıkları hakkında bilgi verir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ekmek, temel ve yardımcı katkı maddelerinin özelliklerini, fonksiyonlarını, ürün kalitesi üzerine etkilerini ve aralarındaki ilişkileri bilir.
- Öğrenciler fırın ürünleri işlem prosesindeki ekipmanların çalıştırılması, kullanımı bilir.
- Öğrenciler değişik ekmek üretim yöntemleri arasındaki farklılıkları bilir.
- Öğrenciler un, ekmek, bulgur, makarna vs. analiz sonuçlarını yorumlamasını bilir.
- Öğrenciler ekmeğin muhafaza koşulları ile bozulma arasındaki ilişkiyi bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahılların önemi ve tane yapıları | İlgili Kaynaklar |
2 | Tahılların depolanması | İlgili Kaynaklar |
3 | Tahılların depolanması | İlgili Kaynaklar |
4 | Buğday kalite takdiri ve standardizasyon | İlgili Kaynaklar |
5 | Un değirmenciliği | İlgili Kaynaklar |
6 | Un değirmenciliği | İlgili Kaynaklar |
7 | Un değirmenciliği | İlgili Kaynaklar |
8 | Arasınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Ekmek Yapımı | İlgili Kaynaklar |
10 | Ekmek Yapımı | İlgili Kaynaklar |
11 | Ekmek Yapımı | İlgili Kaynaklar |
12 | Sert buğday ürünleri | İlgili Kaynaklar |
13 | Yumuşak buğday ürünleri | İlgili Kaynaklar |
14 | Kahvaltılık tahıllar | İlgili Kaynaklar |
15 | Kalite analizlerinin değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|