Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Gıda Hijyen ve Sanitasyonu | GDM3091 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Not set |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammet Arıcı |
Dersi Veren(ler) | Muhammet Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İnsan sağlığını tehdit eden mikroorganizmaları bulundukları ortamdan uzaklaştırılması, sağlıklı ortamın korunması konularında bilgi sahibi olmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hijyen ve sanitasyon uygulamaları, gıda güvenliğinde karşılaşılan problemler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci hijyen ve sanitasyon ile ilgili temel kavramları tanımlamak
- Öğrenci, personel, su, alet-ekipman, işyeri ve gıda hijyeni konuları hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci gıda güvenliği sistemlerinin önemini bilir.
- Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan hijyen kurallarının önemini bilir.
- Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan sanitasyon prensiplerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar ve temel kavramlar | İlgili Kaynaklar |
2 | Besin kirliliğine yol açan- besin güvenliğini bozan etmenler | İlgili Kaynaklar |
3 | Besinlerin bulaşma yolları | İlgili Kaynaklar |
4 | Besinlerle mikroorganizma kaynaklı hastalıkların çoğalma nedenleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Besin hijyeni ve önemi | İlgili Kaynaklar |
6 | Besinlerin satın alınmasında hijyen | İlgili Kaynaklar |
7 | Besinlerin depolanmasında hijyen | İlgili Kaynaklar |
8 | Arasınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Besinleri hazırlama-pişirmede ve servisinde hijyen | İlgili Kaynaklar |
10 | CIP yönteminin uygulanması | İlgili Kaynaklar |
11 | Hijyeni sağlamada deterjan ve dezenfektanların kullanımı | İlgili Kaynaklar |
12 | Hijyeni sağlamada haşere ve kemirgen (pest) kontrolü | İlgili Kaynaklar |
13 | HACCP sistemi | İlgili Kaynaklar |
14 | Gıda Üretim ve Satış Yerleri Hakkında Yönetmelik | İlgili Kaynaklar |
15 | İlgili Kaynaklar | |
16 | Final sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|