Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bakteriyel Gıda Patojenleri | GDM6102 | 0 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Gıda Mühendisliği ABD Gıda Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammet Arıcı |
Dersi Veren(ler) | Muhammet Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Gıda kaynaklı patojen bakterilerin etki mekanizmaları ve gıdalarda kontrol altına alınma yöntemleri konularında öğrencilere ileri düzeyde bilgi kazandırılma, Gıda kaynaklı patojen bakteriler hakkında bilimsel makaleleri kritik olarak değerlendirip,sonuç çıkarma becerisi kazanma |
---|---|
Dersin İçeriği | Gıda kaynaklı patojen mikroorganizmaların sınıflandırılması, gelişmeleri üzerine etkili faktörler, sağlık üzerine etkileri, yeni gıda muhafaza yöntemleri ve patojen bakteriler üzerine etkisi, patojen bakteri analizlerinde ileri teknikler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Gıda patojenleri hakkında genel bilgiye sahip olur
- Hangi patojenin hangi gıda türünde bulunabileceğini ve hangi çeşit zehirlenmeye neden olabileceğini tespit edebilir
- Patojenlerin gıda içerisinde büyümesini engelleyici yöntemlerden haberdar olur
- Patojenlerin gıdadan izolasyon yöntemlerinden haberdar olur
- Patojenlerin zehirleme mekanizmasını bilir
- Patojenlerin hangi şartlarda üreyebileceği hakkında fikir sahibi olur
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gıda kaynaklı patojen mikroorganizmaların sınıflandırılması | İlgili Kaynaklar |
2 | Gıda kaynaklı patojen mikroorganizmaların gelişmeleri üzerine etkili faktörler | İlgili Kaynaklar |
3 | Gıda kaynaklı patojen bakterilerin patojenite mekanizmaları-1 | İlgili Kaynaklar |
4 | Gıda kaynaklı patojen bakterilerin patojenite mekanizmaları-2 | İlgili Kaynaklar |
5 | Gıda kaynaklı patojen mikroorganizmaların sağlık üzerine etkileri | İlgili Kaynaklar |
6 | Gıda muhafaza yöntemleri ve patojen mikroorganizmalar üzerine etkileri açısından değerlendirilmeleri-1 | İlgili Kaynaklar |
7 | Gıda muhafaza yöntemleri ve patojen mikroorganizmalar üzerine etkileri açısından değerlendirilmeleri-2 | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Patojen mikroorganizma analizlerinde ileri teknikler: hızlı ve otomatik yöntemler; genetik veimmunolojik teknikler-1 | İlgili Kaynaklar |
10 | Patojen mikroorganizma analizlerinde ileri teknikler: hızlı ve otomatik yöntemler; genetik veimmunolojik teknikler-2 | İlgili Kaynaklar |
11 | Tehlike Analizleri Kritik Kontrol Noktaları | İlgili Kaynaklar |
12 | Öğrenci sunumları | İlgili Kaynaklar |
13 | Öğrenci sunumları | İlgili Kaynaklar |
14 | Öğrenci sunumları | İlgili Kaynaklar |
15 | Öğrenci sunumları | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|