| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Cevap Yüzeyi Metodolojisi | IST6102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Atıf Evren |
| Dersi Veren(ler) | Ali Hakan Büyüklü |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı cevap yüzeylerini incelemek ve optimizasyonunu yapmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Cevap yüzeyi metodolojisi. Ampirik modelleri oluşturma. İki-seviyeli faktöriyel tasarımlar. İki-seviyeli fraksiyonlu faktöriyel tasarımlar.Dik yokuş metodu ile proses geliştirme.İkinci-derece cevap yüzeylerinin analizi. Cevap yüzeyleri için deneysel tasarımlar. İleri cevap yüzeyleri. Robust parametre tasarımı. Karışım deneylerinin tasarımı. Sürekli proses geliştirme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Beklenti yüzeyi metodolojisini öğrenirler.
- Öğrenciler doğrusal regresyon modelleri oluşturmayı öğrenirler.
- Öğrenciler İki seviyeli faktöriyel tasarımları öğrenirler.
- Öğrenciler İki seviyeli fraksiyonel faktöriyel tasarımları öğrenirler.
- Öğrenciler en dik tırmanış yöntemi ile sürecin iyileştirilmesini öğrenirler.
- Öğrenciler Beklenti yüzeylerinin analizini öğrenirler.
- Öğrenciler Beklenti yüzeyi uydurmada deneysel tasarımları öğrenirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Cevap yüzeyi metodolojisi. Ampirik model oluşturma. | Bölüm 1-2 |
| 2 | İki-seviyeli faktöriyel tasarımlar. | Bölüm 3 |
| 3 | İki aşamalı fraksiyonel faktöriyel tasarımlar. | Bölüm 4 |
| 4 | Dik yokuş metodu ile proses geliştirme. | Bölüm 5 |
| 5 | İkinci-derece cevap yüzeylerinin analizi. | Bölüm 6 |
| 6 | Cevap yüzeyleri için deneysel tasarımlar. | Bölüm 7 |
| 7 | Cevap yüzeyleri için deneysel tasarımlar. | Bölüm 7-8 |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | İleri cevap yüzeyleri. | Bölüm 9 |
| 10 | İleri cevap yüzeyleri. | Bölüm 10 |
| 11 | Robust parametre tasarımı. | Bölüm 11 |
| 12 | Karışımlarla deneyler. | Bölüm 12 |
| 13 | Karışım deneyleri ve analiz teknikleri. | Bölüm 13 |
| 14 | Ara sınav. | Bölüm 13 |
| 15 | İyileştirme işlemi ile sürekli proses geliştirme. | Bölüm 14 |
| 16 | Final. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | A.Khuri, Response Surface Methodology and Related Topics, World Scientific Publishing Company, 2006. |
|---|