Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Lineer Olmayan Programlama | IST5115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ersoy Öz |
Dersi Veren(ler) | Ali Hakan Büyüklü |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Gerçek hayat problemlerinin pek çoğu lineer olmayan amaç fonksiyonu ve/veya kısıtlamaları doğası yüzünden lineer programlama ile yeterince temsil veya tahmin edilemez. Bu dersin amacı lineer olmayan programlama için optimizasyon teorisinin matematiksel özelliklerini kavramaya yardımcı olmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Konveks Kümeler, Konveks Fonksiyonlar, Konveks Kümelerin Ayrılması, Subgradient, Eşitsizlik ve Eşitlik Kısıtlamaları Olan Problemler: Optimallik Koşulları, Dual Problemler ve Dualite Teoremleri, Dual Problemin Çözülmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Gerçek yaşam problemlerini doğrusal ve doğrusal olmayan programlama ile modelleyebilir.
- Kısıtlamasız tek/çok değişkenli optimizasyon modelleri kurabilir ve çözebilir.
- Kısıtlamalı tek/çok değişkenli optimizasyon modelleri kurabilir ve çözebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konveks kümeler | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 2 |
2 | Weierstrass Teoremi, Konveks kümelerin ayrılması ve desteklenmesi | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 2 |
3 | Konveks fonksiyonlar, Subgradient | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 3 |
4 | Optimallik koşulları ve Dualite | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 3 |
5 | Kısıtlamasız problemler | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 4 |
6 | Eşitsizlik kısıtlamalı problemler; Eşitsizlik ve eşitlik kısıtlamalı problemler | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 4 |
7 | Kısıtlamalı problemler için ikinci mertebe gerek ve yeter optimallik koşulları | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lagrangian Dualitesi | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 6 |
10 | Dualite Teoremleri ve Eyer noktası optimallik koşulları | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 6 |
11 | Dual fonksiyonun özellikleri | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 6 |
12 | Dual problemin oluşturulması ve çözümü | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 6 |
13 | Lineer ve karesel programlama | Nonlinear Programming, M. S. Bazaraa, C. M. Shetty; Bölüm 11 |
14 | Alıştırmalar | Ders Kitabı |
15 | Dönem Tekrarı | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|