| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoistatistik | IST2082 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Filiz Karaman |
| Dersi Veren(ler) | Ali Hakan Büyüklü |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İstatistik bilgilerinin tıp ve biyoloji verilerinde kullanılması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Biyoloji tıp ve sağlık alanında kullanılan verilerin istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmesinin sağlanması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler biyoistatistik tanımını bilir
- Öğrenciler biyolojik veri çeşitlerini bilir.
- Öğrenciler biyoistatistik alanında kullanılan örnekleme metodlarını bilir.
- Öğrenciler Tıp alanında çalışan insanların elde edeceği verileri düzenli analize uygun olarak toplamasına yardımcı olmayı bilir.
- Öğrenciler Tıp alanında çalışan insanların elde edeceği verileri analiz eder ve yorumlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyoistatistik tanımı ve açıklamalar | Kocaçalışkan, Bölüm 1 |
| 2 | Biyolojik veri çeşitleri | Kocaçalışkan, Bölüm 1 |
| 3 | Anakütle ve örneklemeler | Kocaçalışkan, Bölüm 2 |
| 4 | Merkezi eğilimlerin ölçülmesi ve sapmalar | Kocaçalışkan, Bölüm 2 |
| 5 | Örnekleme Metodu I: Çapraz tablo çalışmaları | Şenocak, Bölüm 8 |
| 6 | Örnekleme Metodu II: Prospective ve Retrospective Çalışmalar | Şenocak, Bölüm 8 |
| 7 | Örnekleme Metodu III: Kontrollü Karşılaştırmalı denemeler | Şenocak, Bölüm 8 |
| 8 | Vize | |
| 9 | Örnek çözümleri | |
| 10 | Eş Örneklemli verilerin Analizi | Şenocak, Bölüm 3 |
| 11 | Yanlış sınıflandırma hatalarının etkileri | Şenocak, Bölüm 4 |
| 12 | Yanlış sınıflandırma hatalarının kontrolü ve Ölçüm | Şenocak, Bölüm 4 |
| 13 | Oranların standartlaştırılması | Şenocak, Bölüm 5 |
| 14 | Veri dönüşümleri | Şenocak, Bölüm 5 |
| 15 | Örnek çözümleri | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|