Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi | SER1101 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Seramik, Cam ve Çinicilik Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Seramik, Cam ve Çinicilik |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kadir Demir |
Dersi Veren(ler) | Cem Bülent Üstündağ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini inceleyerek, Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya çıkarmak , gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, sanat eğitimi yoluyla anlatabilme ve geliştirme becerisi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel sanat eğitiminde; temel ilke ve kavramları : nokta-çizgi-leke-doku-perspektif-renk-kompozisyon ile ilgili örnekler incelemek ve çalışmalar yapmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel tasarım ilkeleriyle biçim, form ilişkisi kurmak.
- Temel tasarım ilkelerini uygulamak
- Yaratıcılığını geliştirmek ve temel tasarım ilkeleri öğrenmek.
- Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel sanat kavramaları; Plastik Sanatlarda; Görsel dili oluşturan temel tasarım elemanları ve tasarım ilkeleri. | |
2 | Noktanın tanımı, görsel anlatım öğesi olarak nokta. | |
3 | Nokta: Nokta araştırmaları, deney ve uygulamalar. | |
4 | Çizgi; Çizginin tanımı ve değeri, çizgi çeşitleri. | |
5 | Çizgi çeşitleri ve çizgi- form, çizgi- doku, çizgi-leke kompozisyon araştırmaları. | |
6 | Doku; dokunun tanımı ve doku çeşitleri. | |
7 | Doku; doğal dokular, yapay dokular. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geri bildirim ve değerlendirme. | |
10 | Tasarım ilkeleri. | |
11 | Leke: ton teknikleri, leke çalışmaları ve kompozisyonları. | |
12 | Şekil, biçim ve form etkileri. | |
13 | Renk olgusu ve etkileri | |
14 | Konun devamı. | |
15 | Renk kontrastları; karşılıklı renk kontrastları, açık – koyu renk kontrastları, sıcak – soğuk kontrastları ve renklendirme çalışmaları. | |
16 | Final. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 50 | 50 |
Final | 50 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|