Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Tasarım I | SER2031 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Seramik, Cam ve Çinicilik Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Seramik, Cam ve Çinicilik |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kadir Demir |
Dersi Veren(ler) | Cem Bülent Üstündağ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Günümüz interaktif ortamında Seramik tasarımı ve üretimi aşamalarında yardımcı öğe olan bilgisayar ve bilgisayar programlarının kullanımına dair teorik ve uygulamalı olarak verilen temel bilgileri kullanmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilere temel çizim, tasarım yöntemleri- programları öğretmek. Seramik ve Cam tasarımların, Photoshop, Adobe İllüstratör, Macromedia Free-Hand, Corel Draw gibi iki boyutlu vektörel çizim programları aracılığıyla çizilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İki boyutlu yazılımlarda çizim araçlarının kullanımını bilir, uygulamalar yapar.
- Adobe Photoshop, Adobe illustrator, Corel Draw,InDesign yazılımlarında piksel taban bilgilerine bilir, menülerin kullanım alanlarını anlar.
- İki boyutlu yüzeyleri tasarım aracı olarak bilgisayar ortamında kullanımını bilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Photoshop programı tanıtımı, teknikleri nelerdir. | |
2 | Yüzey oluşturma ve oluşturulan yüzeylerde komut çalışmalarının yapılması. | |
3 | Konunun devamı. | |
4 | Form çizme ve form üzerinde renk çalışmalarının yapılması | |
5 | Seramik/Cam ürün üstüne süsleme örneklerinin çizimi. | |
6 | Konun devamı. | |
7 | Çizilen örnekler üzerinde alçak-yüksek rölyef etkisinin verilmesi ve renklendirilmesi | |
8 | Ara sınav. | |
9 | Adobe İllüstratör programı tanıtımı, teknikleri nelerdir. | |
10 | Konun devamı. | |
11 | Seçilen bir resim üzerinde oynamalar yapıarak öğrencinin yaptığı ürün üstüne ölçülü aktarmak. | |
12 | Konun devamı. | |
13 | Öğrencinin önceki yılda yaptığı çalışmaların bilgisayar ortamında paftasını hazırlamak. | |
14 | Konun devamı. | |
15 | Konun devamı ve paftanın çıktısı üzerinde yorum. | |
16 | Genel sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 50 | 50 |
Final | 50 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|