| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim | TRZ1161 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Turizm ve Otel İşletmeciliği |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayda Gürkan |
| Dersi Veren(ler) | İsmail Üstün |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye kişiler arası iletişim becerileri ve teknolojinin olumlu ve olumsuz yanlarını göstermek amaçlanmıştır. İletişimin insan hayatı üzerindeki etkilerini öğretmek, iletişim tekniklerini daha iyi kullanarak insan ilişkilerinde başarılı olmak amaçlanmıştır |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İletişimde insan faktörünün önemi / Sağlıklı iletişim kurma yöntemleri / Renklerin ve beden dilinin önemi / Anlamanın ve anlatabilmenin önemi / Aktif dinleme teknikleri / Şikayet yönetimi / Etkili zaman yönetimi teknikleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler; - İletişimde konuşmanın ve dinlemenin önemini anlayacaklardır
- Aktif dinleme tekniklerini bilir uygular hale gelir
- Beden dili, renkler, insan psikolojisinin iletişimdeki etkilerini anlarlar
- Müşteri ilişkilerinde etkili iletişim yeteneklerini kullanabilir olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Niçin iletişim kurarız? İletişim nedir? | |
| 2 | İletişimin temel öğeleri ve niteliği | |
| 3 | İletişim türleri | |
| 4 | Beden dili ve etkileri | |
| 5 | Empati, Bumerang ilkesi, Renklerin etkisi | |
| 6 | Siyasal yaklaşımlar ve iletişim | |
| 7 | İletişime kuramsal yaklaşımlar | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | İletişimde insan faktörü | |
| 10 | Kişiler arası iletişimin önündeki engeller | |
| 11 | Farklı toplumsal ortamlarda iletişim | |
| 12 | Farklı toplumsal ortamlarda iletişim | |
| 13 | Halkla ilişkiler ve tarihçesi | |
| 14 | Hedef kitleler ve iletişimin planlanması | |
| 15 | Nasıl daha iyi anlaşabilen toplum oluruz? | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 6 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|