Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim | TRZ1161 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Turizm ve Otel İşletmeciliği |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayda Gürkan |
Dersi Veren(ler) | İsmail Üstün |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye kişiler arası iletişim becerileri ve teknolojinin olumlu ve olumsuz yanlarını göstermek amaçlanmıştır. İletişimin insan hayatı üzerindeki etkilerini öğretmek, iletişim tekniklerini daha iyi kullanarak insan ilişkilerinde başarılı olmak amaçlanmıştır |
---|---|
Dersin İçeriği | İletişimde insan faktörünün önemi / Sağlıklı iletişim kurma yöntemleri / Renklerin ve beden dilinin önemi / Anlamanın ve anlatabilmenin önemi / Aktif dinleme teknikleri / Şikayet yönetimi / Etkili zaman yönetimi teknikleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler; - İletişimde konuşmanın ve dinlemenin önemini anlayacaklardır
- Aktif dinleme tekniklerini bilir uygular hale gelir
- Beden dili, renkler, insan psikolojisinin iletişimdeki etkilerini anlarlar
- Müşteri ilişkilerinde etkili iletişim yeteneklerini kullanabilir olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Niçin iletişim kurarız? İletişim nedir? | |
2 | İletişimin temel öğeleri ve niteliği | |
3 | İletişim türleri | |
4 | Beden dili ve etkileri | |
5 | Empati, Bumerang ilkesi, Renklerin etkisi | |
6 | Siyasal yaklaşımlar ve iletişim | |
7 | İletişime kuramsal yaklaşımlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | İletişimde insan faktörü | |
10 | Kişiler arası iletişimin önündeki engeller | |
11 | Farklı toplumsal ortamlarda iletişim | |
12 | Farklı toplumsal ortamlarda iletişim | |
13 | Halkla ilişkiler ve tarihçesi | |
14 | Hedef kitleler ve iletişimin planlanması | |
15 | Nasıl daha iyi anlaşabilen toplum oluruz? | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 6 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|