Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Pazarlama İlkeleriTRZ102222200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Programı
Seçmeli @ Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimTurizm ve Otel İşletmeciliği
Dersin KoordinatörüElif Kara Öztürk
Dersi Veren(ler)İsmail Üstün
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiPazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Modern Pazarlama / Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetimi / Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmasının Rolü / Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüstiyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları / Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri / Mamül / Fiyat / Tutundurma / Dağıtım kanalları ve Fiziksel Dağıtım / Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması / Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama / Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Prof.Dr. İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri
  • A.Hamdi İslamoğlu, Pazarlama İlkeleri
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur.
  2. Pazarlama çevresini analiz eder
  3. Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunur
  4. Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturur
  5. Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlar
  6. İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlar

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Modern Pazarlama Bölüm 1
2Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetimi Bölüm 2
3Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmasının Rolü Bölüm 3
4Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüstiyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları Bölüm 4
5Pazar Bölümlendirme Bölüm 5
6Hedef Pazar Seçimi, Hedef Pazar stratejileri ve Talep Tahminleri Bölüm 5
7 Mamül Bölüm 6
8Ara Sınav
9Fiyat, Tutundurma Bölüm 7-8-9
10Dağıtım kanalları Bölüm 10
11Fiziksel Dağıtım Bölüm 12
12Doğrudan PazarlamaBölüm 11
13 Hizmet Pazarlaması Bölüm 13
14Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama Bölüm 11
15Uluslararası Pazarlama Bölüm 14
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar160
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)24
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok