Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | FBO3011 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Anatomi ve fizyolojinin dolayısıylada insan biyolojisinin iyi anlaşılması, bilgileri günlük hayatla bağdaştırarak kullanma, insan fizyolojisini ve bununla ilişkili hastalıkları öğretmektir |
---|---|
Dersin İçeriği | 1.Vücudun bölüm ve temel yapısı ile vücut sistemlerinin yapısını ve fonksiyonları 2.Hareket sistemi 3.Kas sistemi 4.Sinir sistemi 5.Duyular ve duyu organları 6.Endokrin sistem 7.Dolaşım sistemi 8.Solunum sistemi 9.Sindirim sistemi 10.Boşaltım sistemi 11.Üreme sistemi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | İnsan anatomisi ve fizyolojisi dersi, MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile olarak şu maddeler ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: İnsan anatomisi ve fizyolojisi dersinde, sunuş yoluyla anlatım, uygulama tabanlı deney yoluyla öğretim, soru cevap tekniği ve beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme kısmı ise, ara sınav ve final sınavı ile yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler vücudun bölümleri ve temel yapısı hakkında bilgi kazanacaklardır
- Öğrenciler hareket sistemini oluşturan organların yapı ve fonksiyonlarını ayırt edeceklerdir
- Öğrenciler sinir ve endokrin sistemlerini oluşturan organların yapılarını ve fonksiyonlarını ayırt edeceklerdir
- Öğrenciler dolaşım sistemini oluşturan yapı ve organlar hakkında bilgi kazanacaklardır
- Öğrenciler kanın yapısını, fonksiyonlarını ve hastalıklarının önemini açıklayacaklardır
- Öğrenciler solunum sistemini oluşturan organların yapı ve fonksiyonlarını yorumlama yeteneği kazanacaklardır
- Öğrenciler solunum sistemini oluşturan organların yapı, fonksiyon ve hastalıklarını öğreneceklerdir
- Öğrenciler boşaltım ve üreme sistemini oluşturan organların yapı ve fonksiyonlarını açıklayacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji tanımı ve anatomik ve fizyolojik kavramların tanımı, anatomik duruş | İlgili Kaynaklar |
2 | Kemiklerin yapısı, eklemler, ve iskelet sistemi ile ilgili hastalıklar | İlgili Kaynaklar |
3 | Kas dokusu, kasın yapısı, şekli ve kas hastalıkları | İlgili Kaynaklar |
4 | Sinir sisteminin yapısı, başlıca bölümleri ve hastalıkları | İlgili Kaynaklar |
5 | Deri, koku, tat, işitme ve görme duyu organının görevleri ve bu organlarla ilgili hastalıklar | İlgili Kaynaklar |
6 | Endokrin sistemini oluşturan organlar ve bu organların birbiri ile olan ilişkisi | İlgili Kaynaklar |
7 | Dolaşım sistemini oluşturan kan, kalp, damarlar, kan dolaşımı ve lenf sistemi ile ilgili temel bilgiler ve bu sistemle ilgili yaygın olan hastalıklar | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
9 | Solunum sistemini oluşturan organların temel yapısı ve bu sistemin başlıca hastalıkları | İlgili Kaynaklar |
10 | Sindirim sisteminin yapısını ve enzimlerin fonksiyonu | İlgili Kaynaklar |
11 | Boşaltım sisteminin fonksiyonları ve yaygın hastalıklar | İlgili Kaynaklar |
12 | Kadın ve erkek üreme sisteminin fonksiyonları | İlgili Kaynaklar |
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | İlgili Kaynaklar |
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | İlgili Kaynaklar |
15 | Fİnal Sınavı | Sınav Hazırlığı |
16 |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|