Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanımalarını sağlamak ve bilimsel bir rapor yazma kabiliyetlerini geliştirmektir |
Dersin İçeriği | 1.Bilimsel bir araştırmanın gerçekleştirilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikler
2.Bilimsel bir araştırmanın yapılmasında izlenmesi gereken yollar
3.Bilimsel araştırmanın temel ilkelerini belirleme
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
- Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara.
- Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.
- Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları
- Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları.
- Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • A1.4. Alanına ilişkin temel araştırma yöntem ve tekniklerini sınıflandırır • C3.1. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili bir biçimde kullanır • C3.2. Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. • Bilgi 2- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Bilgi 3- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. • Beceri 1- Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. • Beceri 2- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. • Beceri 3- Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. • Yetkinlik – Sorumluluk 1- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. • Yetkinlik – Öğrenme - 1. Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. • Yetkinlik - İletişim- 1. Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. • Yetkinlik - İletişim- 5. Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. • Yetkinlik – Alana Özgü - 2. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. • Yetkinlik – Alana Özgü - 3. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. • Yetkinlik – Alana Özgü - 4. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. • Yetkinlik – Alana Özgü - 5. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Dersin öğretiminde Anlatım, Tartışma, Bireysel Öğretim, Proje yöntem ve soru-cevap, örnek olay, ödev teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, 1 ödev, 1 ara sınav, 1 proje ve 1 final Sınavı uygulanmaktadır. |