Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | FBO3162 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Öğrencilerden toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamaları ve bu çalışmalar esnasında Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü'nde aldıkları bilgileri uygulamaları beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama ve uygulama, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının çeşitli kurum ve kuruluşlarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. •Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. • •Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. •Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. • Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, bireysel ve grup tartışma yöntemi, araştırma tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, araştırma ödevleri ile final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çeşitli toplumsal projelere katılmaya çevrelerindeki sorunlara çözüm bulma becerisi kazanacaklardır.
- Yaşlıların, gençlerin, çocukların, kimsesizlerin, yoksulların sorunlarını öğreneceklerdir.
- Yakın çevrelerindeki olaylar karşısında duyarlılık kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin genel amacının, ders içeriğinin ve dersin uygulanma biçiminin tanıtılması | İlgili Kaynaklar |
2 | Uygulanacak projelerin belirlenmesi için ön çalışma | İlgili Kaynaklar |
3 | Uygulanacak projelerin belirlenmesi için ön çalışma | İlgili Kaynaklar |
4 | Belirlenen projelerin uygulanmasına başlanması/Sunum | İlgili Kaynaklar |
5 | Ülkemizde yapılan çalışmalar | İlgili Kaynaklar |
6 | Dünyada yapılan çalışmalar | İlgili Kaynaklar |
7 | Çocuk Psikolojisi ve çocuklara davranış modelleri | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
9 | Genç Psikolojisi ve gençlere davranış modelleri | İlgili Kaynaklar |
10 | Yetişkin Psikolojisi ve yetişkinlere davranış modelleri | İlgili Kaynaklar |
11 | Yaşlılık Psikolojisi ve yaşlılara davranış modelleri | İlgili Kaynaklar |
12 | Toplumdan soyutlanmış kişileri topluma kazandırma yolları | İlgili Kaynaklar |
13 | Uygulama sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları I | İlgili Kaynaklar |
14 | Uygulama sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları II | İlgili Kaynaklar |
15 | Uygulama sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları III | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 1 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|