Dersin Amacı | Genetik ve biyoteknoloji dersi; öğrencilerin temel genetik kavram ve prensiplerini, genetik kuralların işleyiş mekanizmasını ve bu mekanizmadaki aksaklıkların meydana getirebileceği sonuçları öğrenmelerini, bununla birlikte biyoteknolojinin önemini, genetik ile biyoteknoloji bağlantısını kavramalarını amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Genetik ve biyoteknolojinin tanımı alanları ve önemi, yaşantımıza etkisi ve tarihsel gelişimine kısa bir bakış, modern genetik biliminin doğuşu; temel genetik kavramları, Mendel genetiği, genetik bilginin istatistik değerlendirilmesi, cinsiyet tespiti ve eşey kromozomları, bağlantı ve rekombinasyon, mayoz-parça değişimi ve kromozom haritalama, genler arası etkileşim, kantitatif kalıtım, populasyon genetiği, sitoplazmik kalıtım, doğal seleksiyon, adaptasyon ve mutasyonlar, insan genetiği ve genetik hastalıklar, gen mühendisliğinin topluma bilime ve teknolojiye sağladığı olanaklar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1.Acquaah, G. (2004). Understanding biotechnology: An integrated and cyber-based approach. New Jersey: Prentice Hall
2.Griffiths, A. J. F., Gelbart, W. M., Lewontin, R. C. & Miller, J. H. (2002). Modern genetic analysis: Integrating genes and genomes. (2nd ed.). New York: W. H. Freeman.
3.Klug, W. S., Cummings, M. R. & Spencer, C. A. (2006). Concepts of genetics. (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |