| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyolojide Özel Konular | FBO4111 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı |
| Dersin Amacı | Biyolojide Özel Konular dersi öğrencilere biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavratmayı, öğrencilerin bilimsel okuryazar birey olmalarını amaçlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Biyolojide güncel konuların araştırılması, belirlenen konu üzerinde literatür taraması yapılması ve rapor halinde sunulmasını içerir. Konuların seçimi ve belirlenmesinde öğrencilerin ilgi alanları öncelikli olarak göz önünde bulundurulacaktır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavrar
- Biyolojinin güncel yaşamla bağlantısını kavrar
- Biyoloji konularına ilgi ve merak duyar
- Biyolojik gelişmeleri takip eder
- Eleştirel düşünme yeteneği kazanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum için önemi | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Kök hücre | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Dünyadaki salgın hastalıklar | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Virüsler | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Obezite | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Organ nakilleri ve organ bağışının önemi | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
| 9 | Yakın çevremizdeki organizmalar ve sağlığımıza etkileri | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Kimyasal maddeler ( ilaçlar, boyalar, kozmetik ürünler, deterjanlar), canlılar ve doğa üzerindeki etkileri | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Atık, geri dönüşüm, atıkların arıtılmasında mikroorganizmaların kullanılması | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Etnobotanik | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Faydalı bitkiler | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Biyoinformatik | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Biyoetik, Biyolojik terör | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|