Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Afet Kültürü FBO446225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüÜnsal UMDU TOPSAKAL
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıHasan Özgür Kapıcı
Dersin AmacıTüm dünyada etkisini giderek artıran doğal ve doğal olmayan afetlerle ilgili bilinmesi gereken başlıca konuların öğrencilere anlatılarak, afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak dersin ana amacıdır
Dersin İçeriğiAfet kültürü kısaca; Bireylerin her türden doğa olayı ve bunların en az zararla nasıl atlatılacağı, afetler öncesi sırası be sonrasına ne tür çalışmalar yapılabileceğini anlatan bir kavramdır. Ders, öğrencileri afet uzmanı olarak değil, afetler hakkında bilgi sahibi olmayı ve bu bilgileri de başkalarıyla paylaşmayı bilen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar. Ders, doğal ve doğal olmayan tüm afetlerin irdelenmesi ile bu afetlerin en az zararlar kapatılması için alınacak tedbirleri kapsar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları -Erdoğan, N., 2008. Uluslararası Müdahaleli Depremlerde Saha koordinasyonu, 85 s., İstanbul - Davis, J., 2006. Tsunami, Time Special Report, p., 4-36 - W.G.May 1973. Mountain Search and rescue techniques. Rocky Mountain Rescue Group inc. Colo., USA, 321 pp., - Dan H. Allen., 1998. Don’t Die on The Mountain : Published The United States by Diapensia Press, 12 King Hill Rd., New London, 206 pp. - McClung, D., Schaerer, P., 1993. The Avalanche Hand Book. The Mountaineers, 272 p. - Rodoplu, Ü., Akkol,S., Ersoy, G., Çelikli, S., Malatyalı, A.R., Gürel, T.,
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler doğa olaylarını afete dönüştüren nedenleri öğrenir.
  2. Tüm afetler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
  3. Afet kültürü ve duyarlılığı kazanır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş: neden afet kültürüİlgili Kaynaklar
2Dünya'da ve Türkiye'de gerçekleşen bazı önemli afetlerİlgili Kaynaklar
3Depremİlgili Kaynaklar
4Türkiye’de depremler ve depremden korunma yollarıİlgili Kaynaklar
5Kütle hareketleriİlgili Kaynaklar
6Volkanlar ve volkanizmaİlgili Kaynaklar
7Kar çığıİlgili Kaynaklar
8Ara sınavSınav Hazırlığı
9Selİlgili Kaynaklar
10Yangınİlgili Kaynaklar
11Afet yönetimiİlgili Kaynaklar
12Kentleşmeİlgili Kaynaklar
13Afetlerde triyajİlgili Kaynaklar
14Afetlerde tıbbi müdahaleİlgili Kaynaklar
15Acil eylem planlaması ve ödev teslimiİlgili Kaynaklar
16Final sınavı Sınav Hazırlığı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması166
Derse Özgü Staj
Ödev12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok