Dersin Amacı | Biyolojinin temel kavramları ve canlılarda metabolizma olayları, canlılarda doku ve sistemler Fen Bilgisi Biyoloji alanında bilinmesi gereken temel öğelerdir. Bu konular lisans eğitiminden daha ileri düzeyde ele alınmalıdır. Dersin amacı; Fen Bilgisi Eğitimi uygulamasında olası problemlerin çözümünde canlıların yapısı, yaşam şekilleri, üremeleri ve hücrede gerçekleşen biyokimyasal olayların kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Fen eğitiminde biyolojinin önemi, Biyolojinin tarihsel gelişimine bakış,Biyolojinin tanımı ve önemi,Biyolojinin yaşamımızdaki etkisi,Fen bilgisi eğitiminde biyoloji kavramlarının kullanılması,Canlı cansız kavramının öğretimi ve karşılaşılan sorunlar,Fotosentez kavramı öğretimi ve karşılaşılan sorunlar,Mayoz- mitoz kavramının öğretimi ve karşılaşılan sorunlar,Genetik öğretimi ve karşılaşılan sorunlar
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1] Keton WT., Gould JL. Biological Science. (Çeviri Ed. Demirsoy A., Türkan İ) 5. Baskı, 1999, Palme Yayıncılık, Ankara.
[2] Junqueira LC, Carnerio J, Kelly RO. Basic Histology, 7. Baskı (Çeviri Ed. Aytekin Y). Barış Kitabevi, Örünç Ofset, 1993, İstanbul.
[3] Akay MT. Genel Histoloji, 5. Baskı, Palme Yayıncılık, 2001, Ankara.
[4] Peter Bell, David Coombe. Strasburger’s Textbook of Botany, 1994.Longmans, London.
[5] Prof. Dr.Yalçın Şahin, Genel Biyoloji, 1995, Bilim Teknik Yayınevi, Eskişehir.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |