Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Bilgisi Eğitiminde Biyoloji KavramlarıFBO461225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüÜnsal UMDU TOPSAKAL
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıHasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan
Dersin AmacıBiyolojinin temel kavramları ve canlılarda metabolizma olayları, canlılarda doku ve sistemler Fen Bilgisi Biyoloji alanında bilinmesi gereken temel öğelerdir. Bu konular lisans eğitiminden daha ileri düzeyde ele alınmalıdır. Dersin amacı; Fen Bilgisi Eğitimi uygulamasında olası problemlerin çözümünde canlıların yapısı, yaşam şekilleri, üremeleri ve hücrede gerçekleşen biyokimyasal olayların kavranmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiFen eğitiminde biyolojinin önemi, Biyolojinin tarihsel gelişimine bakış,Biyolojinin tanımı ve önemi,Biyolojinin yaşamımızdaki etkisi,Fen bilgisi eğitiminde biyoloji kavramlarının kullanılması,Canlı cansız kavramının öğretimi ve karşılaşılan sorunlar,Fotosentez kavramı öğretimi ve karşılaşılan sorunlar,Mayoz- mitoz kavramının öğretimi ve karşılaşılan sorunlar,Genetik öğretimi ve karşılaşılan sorunlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • 1] Keton WT., Gould JL. Biological Science. (Çeviri Ed. Demirsoy A., Türkan İ) 5. Baskı, 1999, Palme Yayıncılık, Ankara. [2] Junqueira LC, Carnerio J, Kelly RO. Basic Histology, 7. Baskı (Çeviri Ed. Aytekin Y). Barış Kitabevi, Örünç Ofset, 1993, İstanbul. [3] Akay MT. Genel Histoloji, 5. Baskı, Palme Yayıncılık, 2001, Ankara. [4] Peter Bell, David Coombe. Strasburger’s Textbook of Botany, 1994.Longmans, London. [5] Prof. Dr.Yalçın Şahin, Genel Biyoloji, 1995, Bilim Teknik Yayınevi, Eskişehir.
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler fen eğitiminde biyolojinin önemini bilir
  2. Biyolojinin tarihsel gelişimini bilir
  3. Biyolojinin tanımını, önemini ve yaşamımızdaki etkisini bilir
  4. Fen bilgisi eğitiminde biyoloji kavramlarını açıklar.
  5. Canlı cansız kavramının öğretimini ve karşılaşılan sorunları bilir
  6. Fotosentez kavramının öğretimini ve karşılaşılan sorunları bilir
  7. Mayoz- mitoz kavramının öğretimini ve karşılaşılan sorunları bilir
  8. Genetik öğretimini ve karşılaşılan sorunları bilir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Fen eğitiminde biyolojinin önemiİlgili Kaynaklar
2Biyolojinin tarihsel gelişimine bakışİlgili Kaynaklar
3Biyolojinin tanımı ve önemiİlgili Kaynaklar
4Biyolojinin yaşamımızdaki etkisiİlgili Kaynaklar
5Fen bilgisi eğitiminde biyoloji kavramlarının kullanılmasıİlgili Kaynaklar
6Fen bilgisi eğitiminde biyoloji kavramlarının kullanılmasıİlgili Kaynaklar
7Fen bilgisi eğitiminde biyoloji kavramlarının kullanılmasıİlgili Kaynaklar
8Ara sınavSınav Hazırlığı
9Canlı cansız kavramının öğretimi ve karşılaşılan sorunlarİlgili Kaynaklar
10Fotosentez kavramı öğretimi ve karşılaşılan sorunlarİlgili Kaynaklar
11Mayoz- mitoz kavramının öğretimi ve karşılaşılan sorunlarİlgili Kaynaklar
12Genetik öğretimi ve karşılaşılan sorunlarİlgili Kaynaklar
13Sunumlarİlgili Kaynaklar
14Sunumlarİlgili Kaynaklar
15Sunumlar ve ödev teslimiİlgili Kaynaklar
16Final sınavıSınav Hazırlığı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok