Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma ve Öğretim Sürecinde Değerlendirme | FBO5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hakan AKÇAY |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin araştırma ve öğrenim sürecinde genel ve alternatif ölçme değerlendirme teknikleri ile ilgili teorik ve uygulama bazında yeterlilik kazanmalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretim sürecinde kullanılan geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemleri, araştırma sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemleri, ölçek hazırlama, geçerlik ve güvenirlik kavramları, veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler araştırma ve öğrenim sürecinde değerlendirme ilgili genel bilgi ve beceri kazanır
- Öğrenciler araştırma ve öğrenme sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemlerini değerlendirir
- Öğrenciler değerlendirme ölçeklerini nasıl kullanacaklarını bilir
- Öğrenciler alternatif değerlendirme yöntemlerini bilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğretim sürecinde kullanılan geleneksel değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | İlgili Kaynaklar |
3 | Portfolyo değerlendirme süreci | İlgili Kaynaklar |
4 | Performans değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
5 | Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı) Kontrol listeleri, gözlem, görüşme | İlgili Kaynaklar |
6 | Proje | İlgili Kaynaklar |
7 | Kelime ilişkilendirme, kavram haritaları | Sınav Hazırlığı |
8 | Ara Sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid | İlgili Kaynaklar |
10 | V diyagramları | İlgili Kaynaklar |
11 | Grup ve akran değerlendirme, öz değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
12 | Araştırma sürecinde kullanılan değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
13 | Ölçek hazırlama, geçerlik ve güvenirlik kavramları | İlgili Kaynaklar |
14 | Veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
15 | Veri toplama araçları ve değerlendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 2 | 10 |
Seminer/Workshop | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 25 | |
Sunum / Seminer | 2 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|