Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Raporu Planlama, Yazma ve Yayınlama | FBO5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Arslan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel araştırma raporlarını planlama, yazma ve değerlendirme eğitimi sunmaktır. Ders içi sunumlarla, tartışmalarla, okuma ve alıştırmalarla, haftalık akran değerlendirmeleriyle lisansüstü öğrencilerin bilimsel araştırma raporlarını yazma ve kritik etme becerilerinin geliştirilmesi ve akademik hayatta başarılarının artırılması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eleştirel ve araştırma raporlarını planlama, yazabilme ve değerlendirme becerilerini geliştirme. Düzenleme ve düzeltme becerileri edinme. Etkin okuma becerileri kazanma. Akademik yazım kurallarını öğrenme. Bilimsel araştırma raporlarının yayınlanma süreçlerini bilme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilimsel araştırma, rapor çeşitleri (seminer sunumu, dergi makaleleri, tez yazımı, vb.) ve bunların disiplinlere göre değişimleri hakkında bilgi kazanır.
- Daha iyi yazabilmek için araştırmaları cümle ve yapı bakımından analiz etme kabiliyeti kazanır.
- Editörlüğün temel becerilerini kazanır.
- Bilimsel araştırma raporlarının yayınlanma süreçleri hakkında bilgi kazanır.
- Araştırma makalesi yazma becerisi kazanır.
- Kendi ve diğerlerinin çalışmalarını düzenleme ve düzeltme yeteneği kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkin okuma ve iyi bir sunum nasıl yapılır? | İlgili Kaynaklar |
2 | Bilimsel araştırma raporlarına giriş | İlgili Kaynaklar |
3 | Disiplinler arası akademik yazma farklılıkları | İlgili Kaynaklar |
4 | Eleştirel (kritik) bir yazı yazma | İlgili Kaynaklar |
5 | Paragraf oluşturma | İlgili Kaynaklar |
6 | Veri yorumlamaları | İlgili Kaynaklar |
7 | Çalışmanın stili hakkında karar verme | Sınav Hazırlığı |
8 | Ara sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Araştırma makalelerinde ‘giriş’ yazımı | İlgili Kaynaklar |
10 | Araştırma makalelerinde ‘yöntem’ yazımı | İlgili Kaynaklar |
11 | Araştırma makalelerinde ‘bulgu’ ve ‘tartışma’ yazımı | İlgili Kaynaklar |
12 | Araştırma makalelerinde ‘sonuç’ yazımı | İlgili Kaynaklar |
13 | Öğrenilen becerilerin birleştirilerek bütün bir araştırma makalesi yazımında kullanımı | İlgili Kaynaklar |
14 | Öğrenilen becerilerin birleştirilerek bütün bir araştırma makalesi yazımında kullanımı | İlgili Kaynaklar |
15 | Tartışma ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|