| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fen Öğretiminde Güncel Yönelimler | FBO5115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
| Dersin Amacı | Dersin amacı fen eğitimiyle ilgili güncel çalışmaları takip etmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Fen eğitiminde güncel yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler, fen eğitimi üzerine yurt içi ve yırt dışı araştırmaların incelenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler fen eğitimiyle ilgili güncel yönelimler hakkında bilgi kazanır
- Öğrenciler fen eğitimiyle ilgili güncel yönelimleri özümser
- Öğrenciler yeni yöntemleri geliştirmeye dönük etkinlikler tasarlar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmalar | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmalar | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Fen eğitimi ilgili araştırmalarının genel bir değerlendirmesi | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Fen eğitimi ile ilgili yurt içindeki dergilerin tantımı | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Ödev teslimi | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı |
| 9 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi ve ödev teslimi | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|