Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Kaynak Analizi | FBO5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Arslan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Dersin amacını katılımcılara ilköğretim fen ve teknoloji derslerinde kullanılabilecek kaynakların eleştirel bir bakış açısıyla, akademik ve teknik olarak incelenmesinin öğretilmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste ilköğretim fen ve teknoloji derslerinde kullanılabilecek kaynakların eleştirel bir bakış açısıyla, akademik ve teknik olarak nasıl incelenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler fen ve teknoloji öğretiminde farklı kaynakları bir arada kullanabilme kabiliyeti kazanır.
- Kullanılacak kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme kabiliyeti kazanır.
- Kaynaklardan yeni fikir üretebilme kabiliyeti kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan kaynaklar; kitap, dergi ve yardımcı materyaller | İlgili Kaynaklar |
2 | MEB onaylı esas ve yardımcı ders kitaplarına genel bir bakış | İlgili Kaynaklar |
3 | Ders kitaplarında bulunması gereken teknik özellikler | İlgili Kaynaklar |
4 | Ders kitaplarında bulunması gereken akademik özellikler | İlgili Kaynaklar |
5 | Ders kitaplarının pedagojik özellikleri | İlgili Kaynaklar |
6 | Ders kitabı inceleme kılavuzu oluşturma | İlgili Kaynaklar |
7 | Ders kitabı inceleme kılavuzu oluşturma | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Araştırma makaleleri incelemesi | İlgili Kaynaklar |
10 | Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 4. Ve 5. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulaması | İlgili Kaynaklar |
11 | Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 6.,7.ve 8. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulaması | İlgili Kaynaklar |
12 | Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 6.,7.ve 8. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulaması | İlgili Kaynaklar |
13 | Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 6.,7.ve 8. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulaması | İlgili Kaynaklar |
14 | Değerlendirmelerin iyi bir kaynak kitapta bulunması gereken özelliklere göre raporlanması | İlgili Kaynaklar |
15 | Değerlendirmelerin iyi bir kaynak kitapta bulunması gereken özelliklere göre raporlanması | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|