Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Deneyleri Tasarlama ve Geliştirme | FBO5108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Deneyler fen eğitiminde belirgin bir rol alır. Bu ders öğrencilere mevcut fizik, kimya ve biyoloji deneylerini kullanarak yeni fen deneyleri tasarlama ve geliştirmede gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders süresince, öğrenciler mevcut fen deneylerini araştıracak, daha sonra mevcut uygulamalar ışığında, yeni deneyler tasarlayıp geliştirecekler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler fizik, kimya ve biyoloji deneylerini araştıracaklardır
- Öğrenciler mevcut deneylerden fikir alacaklar ve yeni deneyler geliştirme yeteneği kazanacaklardır
- Öğrenciler laboratuvar uygulamları ve teknikleri geliştireceklerdir
- Öğrenciler eğitimde deneylerin önemi üzerine yorumlama yeteniği kazanacaklardır
- Öğrenciler ilköğretim seviyesinde fen eğitimi laboratuvar aktiviteleri geliştireceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mevcut biyoloji deneylerinin incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
2 | Mevcut kimya deneylerinin incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
3 | Mevcut fizik deneylerinin incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
4 | Fen deneyleri ile ilgili uluslararası makalelerin taranması | İlgili Kaynaklar |
5 | Fen deneyleri ile ilgili uluslararası makalelerin taranması | İlgili Kaynaklar |
6 | Araştırılan tüm verilerin değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
7 | Ödev teslimi | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
9 | Biyoloji konusunda yeni deney tasarlama çalışması | İlgili Kaynaklar |
10 | Kimya konusunda yeni deney tasarlama çalışması | İlgili Kaynaklar |
11 | Kimya konusunda yeni deney tasarlama çalışması | İlgili Kaynaklar |
12 | Fizik konusunda yeni deney tasarlama çalışması | İlgili Kaynaklar |
13 | Fizik konusunda yeni deney tasarlama çalışması | |
14 | Seçilen deneyleri raporlama | İlgili Kaynaklar |
15 | Seçilen deneyleri raporlama | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|