Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Yanılgıları | FBO5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Arslan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Bu derste; •kavram eğitimi ile ilgili temel görüşlerin incelenmesi, •kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri ve kullanım şekilleri, •fen bilimleri alanlarında temel kavramlarla ilgili kavram yanılgılarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilerde kavram yanılgılarını belirlemede kullanılan yöntemler: Testler, Kavram Haritaları, POE, Mülakat, Çizimler, Talih Çizgileri, Kelime İlişkilendirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kavram eğitimi ile ilgili temel görüşler hakkında bilgi kazanır.
- Öğrenciler kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini ve bunların kullanım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenciler fen bilimleri alanındaki temel kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını belirleme becerisi kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram yanılgıları ölçme yöntemlerine genel bir bakış | İlgili Kaynaklar |
2 | Kavram, özellikleri, kavram yanılgılarının doğası ve kavram gelişimi | İlgili Kaynaklar |
3 | Kavram Testleri, iki aşamalı, üç aşamalı ve dört aşamalı testler: Örnek uygulamalar | İlgili Kaynaklar |
4 | Kavram haritaları | İlgili Kaynaklar |
5 | Tahmin-gözlem-açıklama (POE) | İlgili Kaynaklar |
6 | Kavram hakkında mülakat yöntemi, olaylar ve durumlar hakkında mülakat | İlgili Kaynaklar |
7 | Çizimler ve talih çizgileri | Sınav Hazırlığı |
8 | Ara sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | İlişkilendirme diyagramları ve kelime ilişkilendirme yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
10 | Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanması | İlgili Kaynaklar |
11 | Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanması | İlgili Kaynaklar |
12 | Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanması | İlgili Kaynaklar |
13 | Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesi | İlgili Kaynaklar |
14 | Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesi | İlgili Kaynaklar |
15 | Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesi | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|