Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram YanılgılarıFBO510737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüMustafa Arslan
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıHasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan
Dersin AmacıBu derste; •kavram eğitimi ile ilgili temel görüşlerin incelenmesi, •kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri ve kullanım şekilleri, •fen bilimleri alanlarında temel kavramlarla ilgili kavram yanılgılarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiÖğrencilerde kavram yanılgılarını belirlemede kullanılan yöntemler: Testler, Kavram Haritaları, POE, Mülakat, Çizimler, Talih Çizgileri, Kelime İlişkilendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • 1.White, R. &Gunstone, R.(1992) Probing Understanding. The Falmer Press 2.Osborne, R. (1985). Learning in science: the implications of children’s science. Portsmouth, NH: Heinemann 3.Fensham, P, Gunstone, R. ve White, R. The Content of Science. The Falmer Press 4.Keely, P., Eberle, F., Farrin, L., and Olliver, L. (2008). Uncovering Students’ Ideas in Science, Vol 1, 2 and 3, NSTA Pres. 5.Driver, R., et al (1994). Making Sense of Secondary Science. Taylor & Francis Publishing. 6.Taber K. S., (2002), Chemical misconceptions-prevention, diagnosis and cure. London: Royal Society of Chemistry. 7.Pfundt H. and Duit R., (2000), Bibliography: students’ alternative frameworks and science, Kiel, Germany
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler kavram eğitimi ile ilgili temel görüşler hakkında bilgi kazanır.
  2. Öğrenciler kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini ve bunların kullanım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Öğrenciler fen bilimleri alanındaki temel kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını belirleme becerisi kazanır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Kavram yanılgıları ölçme yöntemlerine genel bir bakışİlgili Kaynaklar
2Kavram, özellikleri, kavram yanılgılarının doğası ve kavram gelişimi İlgili Kaynaklar
3Kavram Testleri, iki aşamalı, üç aşamalı ve dört aşamalı testler: Örnek uygulamalarİlgili Kaynaklar
4Kavram haritalarıİlgili Kaynaklar
5Tahmin-gözlem-açıklama (POE)İlgili Kaynaklar
6Kavram hakkında mülakat yöntemi, olaylar ve durumlar hakkında mülakatİlgili Kaynaklar
7Çizimler ve talih çizgileriSınav Hazırlığı
8 Ara sınav İlgili Kaynaklar
9İlişkilendirme diyagramları ve kelime ilişkilendirme yöntemleriİlgili Kaynaklar
10Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanmasıİlgili Kaynaklar
11Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanmasıİlgili Kaynaklar
12Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanmasıİlgili Kaynaklar
13Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesiİlgili Kaynaklar
14Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesiİlgili Kaynaklar
15Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesiİlgili Kaynaklar
16Final SınavıSınav Hazırlığı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok