Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | FBO5117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hakan AKÇAY |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenme - süreç teorileri, bilişsel-gelişim teorileri, sosyal-bağlam teorileri incelenmesidir. Öğrenme psikolojisindeki teorilerin tarihsel gelişimi ve bunların dayandığı temel ilkeler ve öğretim süreci ile ilgili çıkarımları tartışılacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretme ve Öğrenme teori ve yaklaşımları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler öğrenme teorilerini bilir
- Öğrenciler öğretme teorilerini bilir
- Öğrenciler öğretme ve öğrenme arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenciler öğrenme ve öğretme teorilerine dayalı ders planı geliştirir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | İlgili Kaynaklar |
2 | Öğrenme ve Öğretimde Teorinin Rolü | İlgili Kaynaklar |
3 | Davranışçı Teoriler | İlgili Kaynaklar |
4 | Skinner'in Koşullar İlkesi | İlgili Kaynaklar |
5 | Bilginin İşlenme Süreci | İlgili Kaynaklar |
6 | Metabiliş ve Problem Çözme | İlgili Kaynaklar |
7 | Bilgi Çeşitleri | Sınav Hazırlığı |
8 | Ara Sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Uzman ve Acemi Problem Çözücü Farkları | İlgili Kaynaklar |
10 | Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi | İlgili Kaynaklar |
11 | Vygotsky'nin Sosyo-Tarihsel Teorisi | İlgili Kaynaklar |
12 | Bandura'nın Sosyal Bilişsel Öğrenim Teorisi | İlgili Kaynaklar |
13 | Weiner'in Motivasyon Teorisi | İlgili Kaynaklar |
14 | Öğrenme Teorilerin Genel Değerlendirilmesi ve Öğretim Süreci için Çıkarımlar | İlgili Kaynaklar |
15 | Öğrenme Teorilerin Genel Değerlendirilmesi ve Öğretim Süreci için Çıkarımlar | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 50 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|