Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamları | FBO5118 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hakan AKÇAY |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin teknoloji tabanlı öğrenme konusunda açıklamalar yapabilme ve çeşitli konularda teknoloji destekli öğrenme ortamları hazırlayabilmelerine ayrıca fen öğrenme ve öğretmeye adaptasyonunu sağlamalarına yardımcı olmaktır. Öğrenme teknolojilerinin kullanıldığı, açıklandığı, test edildiği, değerlendirildiği ders ortamının sağlanması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar tabanlı öğrenme ve öğretme, öğretim teknolojileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler teknoloji tarihi hakkında bilgi kazanır.
- Öğrenciler fen eğitiminde kullanılan yazılım programları hakkında bilgi kazanır.
- Öğrenciler bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisi kazanır.
- Öğrenciler teknoloji destekli ders planı hazırlama becerisi kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve uygulamaları | İlgili Kaynaklar |
2 | İnternette arama ve araştırma | İlgili Kaynaklar |
3 | Anlamlı Öğrenme | İlgili Kaynaklar |
4 | Teknolojik aletlerin kullanılması | İlgili Kaynaklar |
5 | Alana özgü yazılımlar | İlgili Kaynaklar |
6 | Eşitlik, ulaşılabilirlik ve dijital farklılıklar | İlgili Kaynaklar |
7 | Teknoloji ile değerlendirme ve öğrenme | Sınav Hazırlığı |
8 | Ara Sınav | İlgili Kaynaklar |
9 | Web iletişimi ve öğrenme grupları | İlgili Kaynaklar |
10 | Çoklu ortam araçları | İlgili Kaynaklar |
11 | Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme | İlgili Kaynaklar |
12 | Öğrenme amaçlı hiperortam desenleri | İlgili Kaynaklar |
13 | Teknolojiyi kullanma sorumlulukları | İlgili Kaynaklar |
14 | Mobil Öğrenme | İlgili Kaynaklar |
15 | Teknoloji ile ilgili makalelerin incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 40 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|