Dersin Amacı | Bu dersin amacı kimya bilgilerinin uygulamalarını ve gerçek hayattaki kullanımlarını öğretmektir |
Dersin İçeriği | Besin maddelerinin kimyasal yapıları, Hava kirliliği, asit yağmurları, sera etkisi,İçme suyunun özelliklerini, analizlerini ve suyun dünyamız için önemini,Korozyon kimyası ve önemi,Biyolojik süreçler ve denge, Kimya ışığında çevre ve çevre sorunları, Nükleer enerji, Antioksidanlar, Kimyasal temizlik maddeleri, Polimerler, Polimerlerin kimyasal yapısını ve kullanım alanları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - -R. J. Fessenden, J. S. Fessenden, M. W. Logue, (2001), (Çeviri Editörü: Tahsin Uyar), Organik Kimya, Güneş Kitabevi LTD.ŞTİ., Ankara.
-G. Solomons and , C. Fryhle (2002). (Çeviri Editörü: G. Okay, Y.Yıldırır), -Organik kimya, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
-L. Kalaycıoğlu, B. Serpek, M. Nizamoğlu, N. Bozpınar and A. Tiftik, A., (2006), Biyokimya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.-R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G.Herring (Çeviri Editörleri: T.Uyar ve S.Aksoy), (2002), Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar II, Palme Yayıncılık, Ankara.
-R.Chang, (Çeviri Editörleri: A.B. Soydan ve A.Z. Aroğuz), (2000), Fen ve Mühendislik Bölümleri İçin Kimya, Beta Basım Yayım Dağıtım
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |