Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kimyada Özel KonularFBO303123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüGülhan BAKIRDERE
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıHasan Özgür Kapıcı
Dersin AmacıBu dersin amacı kimya bilgilerinin uygulamalarını ve gerçek hayattaki kullanımlarını öğretmektir
Dersin İçeriğiBesin maddelerinin kimyasal yapıları, Hava kirliliği, asit yağmurları, sera etkisi,İçme suyunun özelliklerini, analizlerini ve suyun dünyamız için önemini,Korozyon kimyası ve önemi,Biyolojik süreçler ve denge, Kimya ışığında çevre ve çevre sorunları, Nükleer enerji, Antioksidanlar, Kimyasal temizlik maddeleri, Polimerler, Polimerlerin kimyasal yapısını ve kullanım alanları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • -R. J. Fessenden, J. S. Fessenden, M. W. Logue, (2001), (Çeviri Editörü: Tahsin Uyar), Organik Kimya, Güneş Kitabevi LTD.ŞTİ., Ankara. -G. Solomons and , C. Fryhle (2002). (Çeviri Editörü: G. Okay, Y.Yıldırır), -Organik kimya, Literatür Yayıncılık, İstanbul. -L. Kalaycıoğlu, B. Serpek, M. Nizamoğlu, N. Bozpınar and A. Tiftik, A., (2006), Biyokimya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.-R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G.Herring (Çeviri Editörleri: T.Uyar ve S.Aksoy), (2002), Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar II, Palme Yayıncılık, Ankara. -R.Chang, (Çeviri Editörleri: A.B. Soydan ve A.Z. Aroğuz), (2000), Fen ve Mühendislik Bölümleri İçin Kimya, Beta Basım Yayım Dağıtım
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler besin maddelerinin kimyasal yapılarını bilecek.
  2. Öğrenciler sağlıklı besinler hakkında bilgi sahibi olacak
  3. Öğrenciler hava kirliliği, asit yağmurları ve sera etkisi kavramlarını bilecek
  4. Öğrenciler günümüz çevre sorunları hakkında bilgilenecek, tartışacak ve problem çözümleri için fikirler geliştirecek
  5. Öğrenciler içme suyunun özelliklerini, analizlerini ve suyun dünyamız için önemini bilecek
  6. Öğrenciler korozyon kimyası ve önemi hakkında bilgi sahibi olacak
  7. Öğrenciler biyolojik süreçler ve dengeyi bilecek
  8. Öğrenciler çevre kirliliğinin kimyasal boyutlarını öğrenecek ve çözümler geliştirecek

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Besin maddelerinin kimyasal yapılarıİlgili Kaynaklar
2Hava kirliliği, asit yağmurları, sera etkisiİlgili Kaynaklar
3Hava kirliliği, asit yağmurları, sera etkisiİlgili Kaynaklar
4İçme suyunun özelliklerini, analizlerini ve suyun dünyamız için öneminiİlgili Kaynaklar
5Korozyon kimyası ve önemiİlgili Kaynaklar
6Kimya ışığında çevre ve çevre sorunlarıİlgili Kaynaklar
7Biyolojik süreçler ve dengeİlgili Kaynaklar
8I.Ara sınavSınav Hazırlığı
9Nükleer enerjiİlgili Kaynaklar
10Antioksidanlarİlgili Kaynaklar
11Kimyasal temizlik maddeleriİlgili Kaynaklar
12Aflatoksinlerİlgili Kaynaklar
13II.Ara sınav/genel tekrarSınav Hazırlığı
14Polimerlerin kimyasal yapısını ve kullanım alanları İlgili Kaynaklar
15Genel Tekrarİlgili Kaynaklar
16Final SınavıSınav hazırlığı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok