Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Teknoloji Programı ve Planlama | FBO2042 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hakan AKÇAY |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Bu derste; geçmişten günümüze fen programları incelenerek, yeni fen ve teknoloji programının felsefesinin ve doğasının doğru anlaşılması ve uygulanmasına yönelik tarihsel olarak yapılanlardan farklı olarak neler yapılması gerektiği üzerinde durulacak, öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersi kapsamında öğretim süreçlerini etkili ve verimli bir şekilde yürütebilmeleri için gerekli olan plan yapma ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kazanmaları amaçlanmaktadır |
---|---|
Dersin İçeriği | Fen ve teknoloji programlarının güncel yaklaşımlar doğrultusunda planlanması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler güncel fen programını bilir
- Öğrenciler program geliştirme ilkelerini ve öğelerini açıklar
- Öğrenciler ilköğretim fen ve teknoloji programını objectifler ve metodlar açısından analiz eder
- Öğrenciler fen ve teknoloji kitaplarındaki problemleri tesbit eder
- Öğrenciler öğrenme ve öğretme modellerine göre öğretme ve öğrenme materyalleri geliştirir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar | İlgili Kaynaklar |
2 | Dünyada ve Türkiye’de ilköğretim fen bilgisi program geliştirme çalışmaları | İlgili Kaynaklar |
3 | Fen ve teknoloji dersi öğretim programı, programın vizyonu, öğrenme alanları ve üniteler, fen ve teknoloji programında fen-teknoloji-toplum-çevre yaklaşımı | İlgili Kaynaklar |
4 | Fen ve teknoloji dersi programında bilimsel süreç becerileri, programda tutum ve değerler, programın getirdiği yenilikler ve eski programlardan farklılıkları | İlgili Kaynaklar |
5 | Fen ve teknoloji dersi öğretim programlarının analizi, programda yer alan sarmallık ilkesi, kullanılan semboller, programda yer alan ilişkilendirmeler | İlgili Kaynaklar |
6 | Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü | İlgili Kaynaklar |
7 | Fen ve teknoloji dersi programlarında yer alan öğretim ilkeleri, öğrenme teorileri, öğretim stratejilerinin tartışılması ve analizi | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı |
9 | Fen ve teknoloji dersi programlarında yer alan öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, sınıf dışı öğretim tekniklerinin tartışılması ve analizi | İlgili Kaynaklar |
10 | Fen ve teknoloji dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme Fen ve teknoloji dersinde SBS sorularının analizi | İlgili Kaynaklar |
11 | Fen ve teknoloji derslerinde öğretimin planlanması, plan nedir, planlamanın önemi, plan yapmanın ilkeleri, plan türleri | İlgili Kaynaklar |
12 | Plan türleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, örnek planların incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
13 | Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, örnek planlarının geliştirilmesi | İlgili Kaynaklar |
14 | Fen ve teknoloji programlarında kitaplardan yararlanma | İlgili Kaynaklar |
15 | Fen ve teknoloji öğretim programlarının ve kitap setlerinin kritik değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 2 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 15 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|