Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Kavram Yanılgıları | FBO4502 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Bu derste kavram teriminin anlamı, özellikleri ve kavram yanılgılarının nedenlerini kavramak. Ayrıca, fen eğitimindeki temel kavramlarla ilgili kavram yanılgılarının ve bunların oluşma nedenlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenmede hafızanın rolü, kavramlar ve özellikleri, kavramların öğretimdeki önemleri, kavram yanılgıları ve oluşma nedenleri, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. •Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. • •Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. •Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. • Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, bireysel ve grup tartışma yöntemi, araştırma tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kavram ve kavram özelliklerini tanımlar
- Kavramların öğretimdeki önemini bilir
- Kavram yanılgılarının zihinde oluşma nedenlerini açıklar
- Temel fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını bilir
- Temel fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarının farklı düzeylerdeki öğrencilerde olan değişimini belirtir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar:Öğrenme, öğrenmenin oluşumu, öğrenme-zihin etkileşimi | İlgili Kaynaklar |
2 | Kavram, kavram yanılgıları, onların özellikleri ve yapılanması | İlgili Kaynaklar |
3 | Kavram yanılgıları ve oluşma nedenleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Kavram yanılgıları ve onların öğretimde kullanımı | İlgili Kaynaklar |
5 | Kavram yanılgıları ve onların giderilmesi-I | İlgili Kaynaklar |
6 | Kavram yanılgıları ve onların giderilmesi-II | İlgili Kaynaklar |
7 | Kavram yanılgıları ve onların giderilmesi: Örnek bir uygulama | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
9 | Temel fen kavramları ile ilgili kavram yanılgıları ve bunların olası nedenleri /Ödev: Bilimsel makalelerden araştırma | Kavram yanılgıları ve olası nedenleri hakkında literatür araştırması |
10 | Temel fen kavramları ile ilgili kavram yanılgıları ve bunların olası nedenleri /Ödev: Bilimsel makalelerden araştırma | Kavram yanılgıları ve olası nedenleri hakkında literatür araştırması |
11 | Temel fen kavramları ile ilgili kavram yanılgıları ve bunların olası nedenleri /Ödev: Bilimsel makalelerden araştırma | Kavram yanılgıları ve olası nedenleri hakkında literatür araştırması |
12 | Temel fen kavramları ile ilgili kavram yanılgıları ve bunların olası nedenleri /Ödev: Bilimsel makalelerden araştırma | Kavram yanılgıları ve olası nedenleri hakkında literatür araştırması |
13 | Araştırma Ödevinin Sunumu | İlgili Kaynaklar |
14 | Araştırma Ödevinin Sunumu | İlgili Kaynaklar |
15 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
16 |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|