Dersin Amacı | Türkye'nin biyolojik zenginliklerini öğrencilere tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Fauna, flora, endemik tür kavramları, Türkiye'nin bölgelere göre flora ve fauna zenginlikleri, endemik türlerimiz canlıların yaşadıkları bölgede hayatlarını tehdit eden faktörler; hava, su, toprak kirliliğinin canlı populasyonuna etkisi, soyu tükenmekte olan türler ve bunlar için alınabilecek önlemler, gen kaynaklarının "in situ" ve "exs situ" koruma yöntemleri bunlara ait pilot çalışmalardan örnekler, gen bankalarının önemi, çalışma prensipleri, milli parklar, arberatumlar, herbaryumlar, biyolojik zenginliklerin korunmasında kişi, kurum ve kuruluşlara düşen sorumluluklar, bu konuda eğitimin önemi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1. Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri. Türkiye Çevre Vakfı. Ocak 2005 Ankara
2. Çevresel Etki Değerlendirmesi N. Yiğit, Ankara 2003
3. Türkiye’nin Omurgalıları, Demirsoy, A.
4. Türkiye’nin Sürüngenleri, Demirsoy,A.
5. Türkiye’nin Zoocoğrafyası, Demirsoy,A.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Biyolojik Zenginliklerimiz dersi, MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile olarak şu maddeler ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Biyolojik zenginliklerimiz dersinde, sunuş yoluyla anlatım, uygulama tabanlı deney yoluyla öğretim, soru cevap tekniği ve beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme kısmı ise, ara sınav ve final sınavı ile yapılmaktadır. |