Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Öğretiminde Teknoloji Kullanımı FBO452225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüBayram COŞTU
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıHasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan
Dersin Amacıİlköğretim düzeyinde gelişen teknolojiler doğrultusunda kullanabilecekleri yeni öğretme öğrenme yaklaşımlarını tanımak; Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) öğretim yöntem ve teknikleri ve öğrenme üzerine etkilerini incelemek ve bu konudaki felsefi temelleri anlamak
Dersin İçeriğiTemel kavramlar, Bilim-teknoloji ilişkisi, Öğretmen yetiştirme kurumlarında BİTi kullanmanın gerekliliği, BİT Pedagoji ilişkisi, Teknoloji kullanımı ve yeni öğrenme öğretme yaklaşımları, İnternetin eğitimsel kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Çepni,S (Ed). (2011). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık,9. Baskı Ankara.
  • Ünsal, Y., Moğol, S. (2011). Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı. Pegema Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleştirilebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. •B3. Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir biçimde yürütür. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. •C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. •Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. •Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. •Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, bireysel ve grup tartışma yöntemi, araştırma tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, araştırma ödevleri ile final sınavı uygulanmaktadır

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olur
  2. Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretim amaçlı olarak kullanır
  3. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim ve gelişmeleri bilir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki temel kavramlardan haberdar olma İlgili Kaynaklar
2Bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olmak İlgili Kaynaklar
3Ödev: Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin önemi İlgili Kaynaklar
4Ödev: Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin gerekliliğiİlgili Kaynaklar
5Bilgi iletişim teknolojileri ve pedagoji ilişkisi İlgili Kaynaklar
6Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı İlgili Kaynaklar
7Bilgi iletişim teknolojilerinde kullanılan yeni yaklaşımlar İlgili Kaynaklar
8Ara sınavSınav Hazırlığı
9Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim İlgili Kaynaklar
10Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim İlgili Kaynaklar
11Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımı İlgili Kaynaklar
12Ödev: Bilgi ve iletişim teknolojilerinin fen öğretimi amaçlı kullanımı ve örnek uygulamalarİlgili Kaynaklar
13Bilim ve teknoloji ilişkisi İlgili Kaynaklar
14Internetin eğitimsel kullanımı İlgili Kaynaklar
15Öğretmenlerin kullandıkları bilgi iletişim teknolojileri İlgili Kaynaklar
16Final sınavıSınav Hazırlığı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok