Dersin Amacı | İlköğretim düzeyinde gelişen teknolojiler doğrultusunda kullanabilecekleri yeni öğretme öğrenme yaklaşımlarını tanımak; Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) öğretim yöntem ve teknikleri ve öğrenme üzerine etkilerini incelemek ve bu konudaki felsefi temelleri anlamak |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Bilim-teknoloji ilişkisi, Öğretmen yetiştirme kurumlarında BİTi kullanmanın gerekliliği, BİT Pedagoji ilişkisi, Teknoloji kullanımı ve yeni öğrenme öğretme yaklaşımları, İnternetin eğitimsel kullanımı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Çepni,S (Ed). (2011). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık,9. Baskı Ankara.
- Ünsal, Y., Moğol, S. (2011). Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı. Pegema Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir:
•A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
•A2.Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir.
•B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleştirilebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar.
•B3. Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir biçimde yürütür.
•C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar.
•C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır
Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir:
•Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
•Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
•Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
•Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
•Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
•Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, bireysel ve grup tartışma yöntemi, araştırma tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, araştırma ödevleri ile final sınavı uygulanmaktadır |