Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen ve Teknoloji Projesi Geliştirme | FBO2102 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Fen ve teknoloji tasarım projesi geliştirme basamaklarını bilmek ve bir fen ve teknoloji projesi geliştirmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Fen ve teknolojinin yeni gelişmelerine dayalı olarak proje hazırlama ve uygulama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler fen ve teknoloji proje tasarım süreçlerini bilir
- Bilim insanlarının bilimsel keşiflerdeki rollerini bilir
- Belirledikleri bir probleme yönelik fen ve teknoloji tasarımı planlayabilir
- Geliştirdikleri fen ve teknoloji projelerini raporlaştırır ve sunar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen ve teknolojinin yeni gelişmelerine dayalı olarak proje hazırlama ve uygulamaya yönelik program hedefleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Fen ve teknoloji programının teknolojik proje tasarımından beklentileri | İlgili Kaynaklar |
3 | Fen ve teknoloji proje tasarımında gerçekleşmesi gereken öğrenci kazanımları | İlgili Kaynaklar |
4 | Fen ve teknoloji proje tasarımı sürecinde en çok kullanılan döngüler | İlgili Kaynaklar |
5 | Fen ve teknoloji proje tasarımında en temel üç adım "Hayal et" /Proje: Projeni Hayal et | İlgili Kaynaklar |
6 | Fen ve teknoloji proje tasarımında en temel üç adım "Projelendir" /Proje: Projeni Projelendir | İlgili Kaynaklar |
7 | Fen ve teknoolji proje tasarımında en temel üç adım "Üret" /Proje: Projeni Üret | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav hazırlığı |
9 | Türkiye’de fen ve teknoloji tasarım ile ilgili etkinlikler | İlgili Kaynaklar |
10 | Dünya’da fen ve teknoloji tasarım ile ilgili etkinlikler | İlgili Kaynaklar |
11 | Örnek fen ve teknoloji tasarım projelerin incelenmesi/Proje: Projeni Düzenle | İlgili Kaynaklar |
12 | Proje: Projeni Arkadaşlarınla Tartış | İlgili Kaynaklar |
13 | Öğrencilerin geliştirdiği fen ve teknoloji projelerin sunulması | İlgili Kaynaklar |
14 | Öğrencilerin geliştirdiği fen ve teknoloji projelerin sunulması | İlgili Kaynaklar |
15 | Öğrencilerin geliştirdiği fen ve teknoloji projelerin sunulması | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|