Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Materyal Geliştirme | FBO4552 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına sınıflarındaki kaynaştırma öğrencileri için materyal hazırlama konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri •Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık •Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleri •Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı •Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler özel eğitimin gereksinim çeşitlerini bilir
- Farklılıklar hakkında bilgi sahibi olur
- Farklılıkları kabul eder
- Farklı öğrenme çeşitlerine uygun fen öğretim materyali geliştirebilecek ve uygulayabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık | İlgili Kaynaklar |
5 | Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık | İlgili Kaynaklar |
6 | Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleri | İlgili Kaynaklar |
7 | Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleri | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
9 | Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı | İlgili Kaynaklar |
10 | Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı | İlgili Kaynaklar |
11 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
12 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
13 | Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
14 | Grup sunumları | İlgili Kaynaklar |
15 | Grup sunumları | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|