Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Eğitimde Materyal GeliştirmeFBO455225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıHasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan
Dersin AmacıDersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına sınıflarındaki kaynaştırma öğrencileri için materyal hazırlama konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır
Dersin İçeriğiÖzel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri •Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık •Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleri •Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı •Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Metcalf, D.J. (2010).Succeeding in the Inclusive Classroom: K-12 Lesson Plans Using Universal Design for Learning. Sage publications, CA. (kitabından öğretim üyesi tarafından sağlanacak tercümeler kullanılacaktır). Öğretim üyesi tarafından sağlanacak haftalık güncel bilimsel makaleler
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler özel eğitimin gereksinim çeşitlerini bilir
  2. Farklılıklar hakkında bilgi sahibi olur
  3. Farklılıkları kabul eder
  4. Farklı öğrenme çeşitlerine uygun fen öğretim materyali geliştirebilecek ve uygulayabilecektir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleriİlgili Kaynaklar
2Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleriİlgili Kaynaklar
3Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleriİlgili Kaynaklar
4Fen öğretiminde farklılıkların farkındalıkİlgili Kaynaklar
5Fen öğretiminde farklılıkların farkındalıkİlgili Kaynaklar
6Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleriİlgili Kaynaklar
7Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleriİlgili Kaynaklar
8Ara sınavSınav Hazırlığı
9Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımıİlgili Kaynaklar
10Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımıİlgili Kaynaklar
11Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
12Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
13Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
14Grup sunumlarıİlgili Kaynaklar
15Grup sunumlarıİlgili Kaynaklar
16Final sınavı Sınav Hazırlığı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok