Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı gıdalar, gıdaların içeriğini ve gıda güvenliğini öğretmektir |
Dersin İçeriği | Beslenme durumu ve önemi/ Nutritional status and importance, Metabolizma, gıdaların sindirimi, emilmesi ve kullanımı/ Metabolism, food digestion, absorption and utilization, İnsan vücudunun yapısı ve bileşimi, hücre biyolojisi/ Structure and composition of the human body, cell biology, Beslenme açısından enerji ve günlük enerji tüketimi/ Nutrition for the energy and daily energy consumption, Karbonhidratlar, insanlarda karbonhidrat metabolizmasının önemi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Demirci M. 2003 BESLENME Tekirdağ Ziraat Fakültesi, Rebel Yayıncılık İstanbul
- Baysal A. 1993 Genel Beslenme, Hatipoğlu Yayınları Ankara
- Saldamlı, İ. (2007) Gıda Kimyası, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, sunumlar, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |