Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyunlarla Fen Eğitimi | FBO4492 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülhan BAKIRDERE |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı |
Dersin Amacı | Oyun yoluyla öğrenmenin ilke ve teorilerini tanıtarak, oyun yoluyla fen eğitimi uygulama örnekleri sunarak kavratmaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Fen eğitimde oyun, eğitsel oyun tasarlama, Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama, Fen Bilimleri dersi kazanımlarına uygun örnek sınıf dışı oyun tasarlama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, oyun tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, sunumlar, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler oyun ve öğrenme konusundaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi kazanır.
- Öğrenciler oyun teorileri ve eğitim uygulamaları arasında bağ kurabilecekler.
- Oyun yoluyla fen kavramlarının gelişimi hakkında bilgi kazanır.
- Oyun yoluyla öğretim için gerekli koşullar hakında bilgi kazanır.
- Oyunla öğretimde öğretmen ve çocukların rolü hakkında bilgi kazanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen eğitimde oyun, eğitsel oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
2 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
3 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
4 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
5 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
6 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
7 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili kaynaklar |
8 | I.Ara sınav | Sınav hazırlığı |
9 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
10 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
11 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | lgili kaynaklar |
12 | Fen Bilimleri dersine uygun örnek oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
13 | II. Arasınav | İlgili Kaynaklar |
14 | Fen Bilimleri dersi kazanımlarına uygun örnek sınıf dışı oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
15 | Fen Bilimleri dersi kazanımlarına uygun örnek sınıf dışı oyun tasarlama | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|