Dersin Amacı | Dersin genel amacı çevre kimyası ile ilgili temel kavramları öğretmek ve çevre bilinci kazandırmak |
Dersin İçeriği | Kimya ve çevre, Çevre biyokimyası, Su çevrimi, Suyun özellikleri, Sudaki gazlar, asidite, alkalinite, sudaki metal iyonları, Sularda redoks dengeleri, elektrot potansiyelleri, Nernst eşitliği ve kimyasal denge, pH-pC diyagramları, kimyasal etkileşmeler, Çözünürlük ve koloidal taneciklerin özellikleri, Kolloidlerin özellikleri, Katıların yüzey sorpsiyonu,Eser elementler ve çevreye olan etkileri, Çevre bilinci |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - -Analitik Kimya, D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, (Çev. Editörleri, E. Kılıç, F. Köseoğlu), Bilim Yayıncılık, 2000, Ankara
- -Stanley E. Manahan, Environmental Chemistry, Lewis Publishers, 1991 R. A, Bailey, H. M, Clark, J. P, Ferris, S, Krause, R. L, Strong, Chemistry of The Environment, Academic Pres, 2002 Üniversite Kimyası I, Çağlayan Basımevi, İstanbul.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, sunum, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |