Dersin Amacı | Bu dersin amacı ışığın doğasını ve farklı ortamlardaki hareketlerini öğretmektir |
Dersin İçeriği | Dalgalar, Işığın ve Fotonun elektromanyetik teorisi, Madde, ışık ve elektromanyetik dalga hareketi, Işık-madde etkileşimi ve dielektrik madde, Işığın Dispersiyonu, Kırılma indisi, Yansıma ve Snell yasası, Işığın Girişim Teorisi,Işığın kırınımı, Optik ve mercekler, Hayatımızda Optik, Faraday, Kerr ,Pockels olayları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Temel Fizik Cilt-2 P.M. Fishbane, S.G.Gasiorowicz, S.T. Thorton (Bölüm 36-39
F. S. CRAWFORD, JR., (Çeviri: Arsın Aydınuraz, Ali Fuat Cesur, Tahsin Nuri Durlu, Süleyman Durmaz, Enis Erdik, Fevzi Köksal, Çeviri ve Redaksiyon: Rauf Nasuhoğlu,), Titreşimler ve Dalgalar (Berkeley Fizik Dizisi Cilt 3), Güven Yayın, 1982.
Fen ve Mühendislik için Fizik Cilt-2, R.A.Serway, R. J. Beichner (Bölüm 35-38)
Işığın Öyküsü “ Mitolojiden Matematiğe Işık Kuramlarının Tarihsel Gelişimi”, H.G.Topdemir, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 263
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A•B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |