Dersin Amacı | Okul dışı öğrenme çevreleri olan spor merkezleri, bilim merkezleri, bilim ve teknoloji müzeleri, doğa tarihi müzeleri, hayvanat bahçeleri, botanik parkları, ormanlık araziler, kütüphaneler, akvaryumlar, açık hava laboratuvarları, doğa merkezleri (mağaralar, göller, akarsular, sahil alanları), çeşitli fabrika vs. tanıtılması; informal ortamların fen ve teknoloji öğretiminde etkili bir şekilde kullanılması, bu yerlerin öğretimde etkili bir şekilde kullanılması için yapılması gereken gezi öncesi çalışmaların planlanması; gezi esnasındaki eğitim durumlarının oluşturulması ve gezi sonrası yapılması gereken değerlendirme çalışmaları. |
Dersin İçeriği | Fen ve teknoloji öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtılması, okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanılabileceği, okul dışı etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - [1] Bahar, Mehmet. (Ed.). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[2] Çepni, Salih. (Ed.). Kuramdan Uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi.
Ankara: PegemA Yayıncılık.
[3] Aydoğdu, Mustafa., Teoman Kesercioğlu. (2005). İlköğretimde Fen ve
Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık..
[4] Şahan, Melek. (2005). Müze ve Eğitim. Türk Eğitim Bilimleri
Dergisi. Cilt III (4), 487-501.
[5] Bozdoğan, Aykut Emre. Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri
ve Önemi. Ankara: Gazi Üniversitesi (Yayımlanmamış doktora tezi)
[6] Aktüre, Teoman. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve
Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.
[7] Maccarıo, Nihal Kuruoğlu. (2002). Müzelerin Eğitim Ortamı Olarak
Kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XV,
Sayı: 1, 275-285.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |